خبرهای داغ:
همدان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۶۰ کیلومتر اجرای خطوط انتقال آب و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ و ایجاد بیش از ۳۰۰ حلقه چاه در استان داشتیم.
کد خبر: ۹۳۸۳۹۱۱
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی حسینی بیدار در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: چندین شهر استان همدان دچار تنش شده و از سال گذشته این وضعیت را رصد می‌کردیم.

وی افزود: جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و جمعیت شهرنشین ما یک میلیون و ۹۷ هزار نفر است و درصد جمعیت شهری استان ۶۴ درصد و جمعیت زیر پوشش خدمات آبرسانی در ۳۲ شهر استان ۱۰۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت، زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند که از متوسط کشوری بالاتر است، ادامه داد: جمعیت روستایی ۳۵.۷ درصد و تعداد روستا‌های استان ۱۰ هزار و ۶۲ روستا است که ۸۰۳ روستا زیر پوشش خدمات هستند و جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات ما ۸۳.۵ درصد است.

وی ادامه داد: تعداد مشکلات آبرسانی در استان ۶۳ مورد است که نسبت به کشوری وضعیت ما بهتر است.

حسینی بیدار با بیان اینکه برای تأمین آب استان، ۴۱ درصد از منابع سطحی و بقیه آن را از منابع زیرزمینی استفاده می‌کنیم، گفت: اعتبارات هزینه‌ای ما در بخش آب ۶۵۸ میلیارد تومان است که ۱۵۳ میلیارد آن تخصیص و بخش فاضلاب ۱۰ میلیارد است که ۵۰ میلیارد تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: ۶۰ کیلومتر اجرای خطوط انتقال آب و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ و ایجاد بیش از ۳۰۰ حلقه چاه در استان داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به جایگزینی ۱۰۳ دستگاه گندزدایی آب ژاول به جای صابون‌های پرخطر و تجهیز ژنراتور‌های جدید افزود: همچنین از بخش خیرین و جهادگران ۱۲۰ پروژه اجرا می‌شود که ۶.۸ میلیارد تومان برای خیرین آبرسان توانستیم سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: با توجه به کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی در همدان و افزایش بی‌سابقه دما ۱۶۰ روستای استان همدان متأثر از بحران بودند و توانستیم ۹۰ روستا را مدیریت کنیم که مشکلی نداشته باشند و در شهر‌های استان هم هیچ مشکلی تأمین آب نداریم.

حسینی بیدار با بیان اینکه ۷۰ روستا کمبود آب دارند آبرسانی به این روستا‌ها در حال انجام است، کل منابع زیر زمینی همدان ۹۷ مورد است که بخش عمده آن خشک شده و ۷۲ چاه داریم.

وی با اشاره به اینکه کنترل روزانه سد اکباتان و انتقال آب از رودخانه‌های فصلی باعث شد افزایش آب سد بالا برود، گفت: در مدیریت توزیع اصلاح بازسازی ۵.۵ شبکه بازسازی انجام دادیم و اصلاح و بازسازی ۵۳۲ فقره چاه و تعویض بیش از ۲ هزار ۷۰۰ کنتور خراب، شناسایی ۸۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز، همچنین اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری جلسات با ائمه جمعه و جماعات، پویش مهربانی آب از طریق دستگاه‌های اجرایی استان انجام دادیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات