رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

کار شعاری در بسط وحدت معنایی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در گفت و گوی تلفنی با برنامه «سلام تهران» در خصوص برگزاری همایش تقریب مذاهب جهان اسلام در شرایط کرونا توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۲۷
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در گفت و گوی تلفنی با برنامه «سلام تهران» در خصوص برگزاری همایش تقریب مذاهب جهان اسلام در شرایط کرونا توضیحاتی ارائه داد.

وی بیان کرد: این همایش سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در حال برگزاری است و به خاطر شرایط کرونا این همایش با جمعیت محدود برگزار می‌شود و مابقی برنامه از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود.

قاضی عسکر افزود: اصل این موضوع بسیار پسندیده است و اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این دغدغه‌مندان حوزه وحدت به ایران سفر کردند و کشور را از نزدیک دیدند و لمس کردند کاری بسیار ارزشمند بوده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به بحران‌های متعدد در کشورهای اسلامی، بیان کرد: مسئله افغانستان و بمب‌گذاری در نماز جمعه و به شهادت رساندن شیعیان و همچنین توطئه داعش در سوریه و عراق که هنوز این کشورها را به امنیت نرسانده و ایجاد فتنه در لبنان، نمونه‌ای از بحران سلطه‌گران بین‌المللی بر کشورهای اسلامی است تا نگذارند کشورهای اسلامی در آرامش باشد.

وی گفت: کار شعاری در حوزه وحدت بعد از ۴۳ سال معنا ندارد و وحدت جامعه اسلامی باید حفظ شود و در این مورد تأسی از مولا علی امری ضروریست چنانکه امیرالمومنین ۲۵ سال از حکومت کناره گرفتند اما رفتارشان به گونه‌ای بود که جلوی تفرقه را بگیرند.

قاضی عسکر ادامه داد: در داخل کشور مردم از ما خواستند معیار اسلامی در کشور پیاده شود و اگر هر روز شاهد درگیری این مسئول با آن مسئول و این نهاد با آن نهاد باشند امری نسنجیده است و مردم را خسته و دلزده می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند که وحدت برای ما یک استراتژی است، ادامه داد: ما نمی‌خواهیم به طور موقت و به عنوان حربه از وحدت استفاده کنیم باید وحدت را باور کنیم .

رئیس شورای اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: یکی از چیزهایی که در حوزه باور مطرح است این است که به عقاید دیگران احترام بگذاریم و مسائل گذشته در حوزه علمیه و دانشگاه باید به صورت علمی پیگیری و بررسی شود نه در میان مردم کوچه و بازار تا سرمایه هایمان حفظ شود.

ارسال نظرات