شاداب سازی مدارس، بخشی از الزامات پویایی دانش آموزان است
به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، حسنعلی اصغری در مراسم نمادین استانی افتتاحیه مدرسه پویا ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به همه اصحاب ورزش، پیشکسوتان و مربیان رشته های ورزشی ،توجه به شاداب سازی محیط مدارس را در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ضروری دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم اساسی ترین بحث تربیت بدنی را توجه به فلسفه وجودی و ضرورت پرداختن به آن در محیط آموزشی و در نظام تعلیم و تربیت دانستند و افزودند:در یک جهانی زندگی می کنیم که پیوسته در حال تغییر است این تغییرات فزاینده که در جهان وجود دارد و پیچیدگی هایی که هر روز بر آن اضافه می شود، نشانگر این امر مهم است که اقدامات هوشمندانه تر به صورت جدی باید در اولویت قرار گیرد.
اصغری تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده را مهم خواند و گفت: شرایط امروز باعث شده سازمان ها، محیط های آموزشی وخصوصا مدارس بیش از پیش به تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده توجه نمایند.باید با توجه به این تغییر شرایط در جهت پرورش و بروزرسانی توانایی ها و مهارت ها اقدام کنیم.
وی اظهار داشت: به دنبال محیط مدرسه ای هستیم که مختصات و ویژگی های لازم را برای پاسخگویی به نیاز امروز دانش آموزان داشته باشد، برای پاسخگو بودن به نیاز ذینفعان هوشمندانهتر باید عمل کرد، تا با توجه به علایق و سلیقه های متفاوت بتوانیم سازگاری لازم را ایجاد نماییم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه باید شرایط لازم برای مواجهه منطقی تر و پویاتر با موضوعات پیدا کنیم، گفت: توجه به نظام برنامهریزی که دارای پویایی و انعطاف پذیری لازم باشد بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم یک نگاه عقلانی و منطقی در مواجهه با شرایط متفاوت داشته باشیم.
این مسئول با تاکید بر رویکرد سیستماتیک و هوشمندانه به موضوعات عنوان کرد: باید با نگاه علمی تر با مسائل جدید و موضوعات روبه رو شویم تا بتوانیم شرایط و وضعیت موجود را با نیازهای امروز تطبیق دهیم.
اصغری تصریح کرد: اگر با روشها و شیوههای سنتی به دنبال حل مسائل جدید باشیم قطعاً راه به مقصود نخواهیم برد، اگر سازمان ها از پویایی لازم در همه حوزه ها مختلف برخوردار نباشند و یک نظام برنامهریزی دقیق و سنجیده نداشته باشند و همچنین در برنامه ها سازماندهی منطقی نکنیم قطعاً اتفاقات مبارکی نخواهد افتاد.
وی با بیان اینکه ایجاد شادی و نشاط در محیط مدارس باید با رعایت همه قواعد و اصول منطقی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت کشور هم راستا باشد گفت: ایجاد پویایی و نشاط در مدارس هیچ تعارضی با روند صحیح مراحل آموزش ندارد، بلکه امروز متخصصان ضرورت فراهم کردن محیطی شاداب در مدارس را در بالا بردن سطح یادگیری مفید می دانند،باید از افراط و تفریط های ناسالم و غیر ضرور اجتناب کنیم،در جای جای سند تحول بنیادین به ایجاد محیط با نشاط و شاداب در مدارس تاکید شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش تعامل مطلوب و سازنده با همه ذینفعان را مهم عنوان کرد و افزود: باید در درون یک سیستم همه افراد با هر نقشی در ایجاد همدلی، همافزایی و افزایش میزان مشارکت گام بردارند.
انتهای پیام/۱۰۱۰