امام جمعه اردبیل: سفرهای استانی رئیس جمهور جهت اشراف بر مشکلات و قابلیت‌ها است

امام جمعه اردبیل با تقدیر از حضور رئیس جمهور در استان اردبیل گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور مقدمه کار اصلی ایشان و جهت اشراف بر مشکلات و قابلیت‌ها است.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۳۴
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

امام جمعه اردبیل: سفرهای استانی رئیس جمهور جهت اشراف بر مشکلات و قابلیت‌ها است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن قدردانی از حضور رئیس جمهور در استان اردبیل اظهار کرد: از ریاست محترم جمهور به خاطر حضور در استان از طرف خودم و اهالی مکرم استان اردبیل تشکر می‌کنم حضور در استان‌ها و ملاقات با اقشار مختلف مردم آشنا شدن با مشکلات منطقه و اهالی و وقوف بر قابلیت‌ها بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این سفر را به فال نیک می‌گیریم و آن را موجب خیر و برکت برای استان می‌دانیم و برای ایشان و دولت ایشان آرزوی موفقیت بیشتر داریم. البته سفرهای استانی مقدمه کار اصلی ایشان است. سفرهای استانی جهت اشراف بر مشکلات و قابلیت‌ها است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ایشان برنامه‌های میان مدت و دراز مدت برای معماری اقتصادی ایران دارند البته تحریم ظالمانه کرونا و خشکسالی تاثیر اقتصادی خاص دارند اما باغبان متبحر باید هنر باغبانی خود را در زمین مشکل دار زراعی نشان دهد.

مذاکره‌ای که از سر تهدید باشد نتیجه آن از قبل معلوم است

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به لحن تهدید آمیز کشورهای آمریکایی و اروپایی در دعوت ایران به مذاکره تصریح کرد: این روزها آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بارها با تهدید ایران را به مذاکره دعوت کرده‌اند؛ گاهی می‌گویند وقت به نفع ایران نیست، گاهی می‌گویند فرصت در حال تمام شدن است و گاهی می گویند مهلت در حال اتمام است.

وی ادامه داد: مذاکره‌ای که از سر تهدید باشد نتیجه آن از قبل معلوم است، مذاکره از سر تهدید یعنی باید در پشت میز مذاکره هر چه را که ما می‌گوییم آن را امضاء کنید آنها هنوز نمی‌دانند که زمان تهدید گذشته است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از عجایب امور این است که هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها پی‌در پی این هفته تکرار کردند که ما برای مذاکره آماده‌ایم‌ یا برای مذاکره آمادگی کامل داریم و این بسیار جای تعجب است چون آنها باید بگویند ما برای عمل به برجام و رفع تحریم‌ها آمادگی داریم برای احترام به امضای خودمان آمادگی داریم.

وی بیان کرد: آنها می‌گویند ما هیچ پیش شرط را برای مذاکره در ایران نمی‌پذیریم در حالی که ایران هیچ پیش شرط ندارد، حرف ایران فقط عمل به بندهای برجام است دولت‌هایی که بندهای برجام را پیش شرط نامیده‌اند از اول سوء نیت خود را نشان می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری پاسخ رئیس جمهور را به کشورهای آمریکایی و اروپایی شایسته دانست و ادامه داد: آقای رئیس جمهور جواب خوبی به آنها دادند، ایشان گفتند: «ما در مذاکره جدی هستیم شما هم جدی باشید» یعنی ما برای سرگرمی و گذراندن وقت و فرصت به پای مذاکره نمی‌آییم. برای همه ما سوال است که چرا کشورهای توسعه یافته برای محدودیت هسته‌ای ایران و برای خلع سلاح ایران و برای زدن بال و پر ایران در منطقه آنقدر حساس هستند که می‌خواهند با تهدید، ایران را پای مسالحه بیاورند.

عاملی با ذکر دو دلیل به تبیین چرایی ایجاد محدودیت برای ایران توسط کشورهای توسعه یافته پرداخته و افزود: یک علت آن، حساسیت آنها به بمب اتمی است در این صورت سوال می‌شود که پس باید بیشتر از ما به اسرائیل حساس باشند که بالفعل بمب‌های هسته ای دارند، پس معلوم می‌شود که با معیار دوگانه و با حق ویژه دنیا را اداره می‌کنند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: علت دوم کارکرد بسیار حیاتی توان هسته‌ای در آینده اقتصادی و امنیتی دنیا است؛ توان هسته‌ای کاربردهای فراوانی دارد یکی از آنها تامین انرژی است آینده دنیا حذف انرژی فسیلی است و از حالا می‌گویند عصر نفت تمام شده است. با توان هسته‌ای هم برق تولید می‌شود هم گرمایش دنیا تامین می‌گردد و هم کاربرد بسیار حساس دارویی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در پایان گفت: از حالا لوله‌های بسیار بزرگ نیروگاه‌های هسته‌ای در کشورهای پیشرفته در همه جا به چشم می‌خورند، آنها آب را با توان هسته‌ای گرم و گرمایش کشور را با آن تامین می‌کنند. بر خلاف ما که گاز را به جای کارخانجات به خانه‌ها آورده‌ایم، آنها می‌خواهند با محروم ساختن ایران از سوخت هسته‌ای هم بازار آن را در انحصار بگیرند و هم ایران را محتاج و به قیمت گزافی بفروشند.

ارسال نظرات