خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، تقدیم هزار و ۴۰۰ شهید و صدها جانباز و آزاده اهل سنت در دوران جنگ و دفاع مقدس و دوران انقلاب تاکنون را نمادی بسیار گویا از وحدت شیعه و سنی در استان کرمانشاه دانست.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۶۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا مُلا «عبدالرحمان مرادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی شهر کرمانشاه با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: وحدت یک واجب الهی است و تخطیی از آن سبب تفرقه و دشمنی و عدم جاری شدن نعمات الهی بر امت محمدی خواهد شد.

او تاکید کرد که بر همه ما لازم است اهل وحدت باشیم و عواملی که سبب تقویت در میان مذاهب مختلف اسلامی می شود را بکار بگیریم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه بر گفتمان مفید و وحدت بخش برای تقویت وحدت وانسجام اسلامی در جامعه تاکید کرد و افزود: آشنایی با مذاهب مختلف اسلامی و درک نقاط مشترک و تقویت آن و عدم بیان مسایل اختلافی که سبب کدورت و دشمنی باشد باید در دستور کار باشد.

وی صدور فتاواهای همگرایی و دوری از فتاوایی که بوی تکفیر و اختلاف می دهند را نیز در راستای تقویت وحدت موردتاکید قرار داد و گفت: تبعات بسیار خطرناک این فتواها است که سبب قتل و کشتار و ترور و تبعیض و توهین اصحاب مذاهب به همدیگر در طول تاریخ اسلام شده و می شود و ما باید تجربه های تلخ را تکرار نکنیم.

ماموستا مرادی همچنین افزود: در امر وحدت باید به قرآن و سنت و سیره ائمه بزرگ اسلام تمسک جوئیم تا به امنیت و آسایش در سطح جامعه برسیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش گفت: بحمدلله در نظام اسلامی و با رهبریت مقام معظم رهبری و پیش از ایشان حضرت امام راحل و وجود منادیان وحدت اعم از ائمه جمعه و علما و اندیشمندان، همگرایی و اخوت خاصی را در همه اقشار جامعه به ویژه در استان کرمانشاه با تعدد مذاهب می بینیم.

او با تاکید بر برادری و وحدت در میان همه اقشار جامعه، گفت: افرادی که به هر عنوانی قصد ایجاد تفرقه را دارند به تعبیر رهبری مزدور دشمن هستند.

ارسال نظرات