خبرهای داغ:
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اکنون ۵۱.۲ درصد متوسط جمعیت کل استان یک دُز و ۲۹ درصد ۲ دُز را دریافت کرده‌اند که از متوسط کشوری حدود هشت درصد عقب‌تر هستیم.
کد خبر: ۹۳۸۴۹۶۱
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

محمد علوی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار بسیجافزود: برخی نقاط استان خوزستان مثل دزپارت، بهبهان و آغاجاری تاکنون بالای ۸۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند اما میزان پایین واکسیناسیون در شهرستان‌های خرمشهر، کارون و شادگان باعث پایین آمدن آمار واکسیناسیون استان شده است.

وی افزود: موج بعدی در حال شکل گیری است و تنها کشورهایی می‌توانند با این بیماری مقابله کنند که هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها به ویژه در بانک‌ها و مطب‌های استان همچنان پایین است، گفت: طی بازدیدی که انجام دادیم بسیاری از پرسنل بانک‌ها واکسن نزده بودند و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت نمی‌شد که با ادامه این روند با مشکل مواجه می‌شویم‌.

وی افزود: باید نهایت سعی خود را انجام دهیم که پوشش واکسیناسیون را به ۸۰ درصد برسانیم همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به ۸۰ برسد.

علوی به تقویت طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بیماریابی خوبی با این طرح در سطح استان انجام شد و در صورتی که این طرح با جدیت دنبال شود احتمال وقوع پیک بیماری کاهش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس در نیمه آبان ماه انتظار داریم دانش آموزان استان هرچه سریعتر واکسن خود را دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهارداشت: تاکنون ۶۹ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان واکسینه شده‌اند همچنین ۷۲.۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۵۷.۲ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان نیز حداقل یک دُز را دریافت کرده‌اند.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان از نظر کرونا در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان زرد و ۱۲ شهرستان آبی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها