رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت:23 اثر در جشنواره آفرینش‌های فرهنگی و هنری برگزیده شدند.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۹۵
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگار بسيج زنجان؛کامران جعفری در کمیته آفرینش‌های فرهنگی و هنری در راستای کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، با اشاره به این جشنواره، اظهار کرد: جشنواره آفرینش‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی در شهریور ماه سال 1399 همزمان با آغاز به کار دبیرخانه فعالیت خود را شروع کرد و برنامه‌ریزی‌های اولیه انجام، پوستر آن طراحی و پخش شد که فقط در فضای مجازی 7 هزار و 500 مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

پایان کار جشنواره آفرینش‌های فرهنگی و هنری با معرفی برگزیده‌ها

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در 2 بخش، افزود:بخش اول عمومی بوده و در رابطه با همه شهدای دفاع مقدس کشور و بخش دوم به شهدای استان از جمله شهدای غواص، مدافعان حرم و سلامت اختصاص دارد. دیگر ویژگی بارز این جشنواره استفاده از دانشجویان در همه مراحل جمع‌آوری و برگزاری جشنواره ذیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان زنجان است.

 

این مسئول از جمع‌آوری 2 هزار و 4اثر در مرحله ابتدایی جشنواره آفرینش‌های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: در بخش شعر يكهزار و12اثر واصل شد که در بخش عمومی و ویژه به تفکیک هر کدام 4 اثر برگزیده شدند. در بخش خاطره‌نویسی 520 اثر توسط هیئت داوران، داوری شد که در بخش عمومی 4 اثر و در بخش ویژه 3 اثر برگزیده شد در بخش داستان‌نویسی هم 4 نفر در بخش عمومی و 4 نفر در بخش ویژه از 472 اثر ارسال‌شده، برگزیده شدند که در جمع 23 اثر در این جشنواره حائز رتبه‌های برتر شدند.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در رابطه با بانک جامع اطلاعات شهدا و ایثارگران استان زنجان، تصریح کرد: تهیه بانک جامع اطلاعات شهدا و ایثارگران از جانب اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به جهاددانشگاهی واگذار شده و امیدواریم که کتاب بخش های مختلف این جشنواره نیز برای استفاده چاپ و عرضه شود.

 

جعفری برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان را رویداد بزرگ فرهنگی در استان دانست و یادآور شد: جهاددانشگاهی استان زنجان مسئولیت کمیته آفرینش‌های هنری را بر عهده داشت که تاکنون برنامه‌های متنوعی از قبیل برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری شب شعر و خاطره (قاف)،تولید آثار نمایشگاهی با موضوع شهدای دفاع مقدس و سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، تولید محتواهای چندرسانه‌ای، تشکیل گروه تئاتر دانشجویی، پوشش خبری خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، برگزاری برنامه رسالت قلم در حوزه دفاع مقدس و برگزاری اختتامیه نگاتیو سرخ در حوزه فیلم کوتاه، اشاره کرد.

ارسال نظرات