خبرهای داغ:

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «از غبار تا کتیبه» در شاهرود/فعالیت ۱۵۰ استاد خوشنویسی

شاهرود_نمایشگاه خوشنویسی با عنوان از غبار تا کتیبه در شاهرود به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) بر پا شد.
کد خبر: ۹۳۸۵۳۸۶
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «از غبار تا کتیبه» در شاهرود/فعالیت ۱۵۰ استاد خوشنویسیبه گزارش خبرنگار بسیج، نمایشگاه خوشنویسی غبار تا کتیبه مروری بر آثار حبیب‌الله برزجان در گالری سیب مجتمع مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) با حضور هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری شهرستان برگزار شد.
فعالیت ۱۰۰ استاد تمام خوشنویسی در شاهرود
وحید امینیان، رئیس انجمن خوشنویسان شاهرود در این مراسم با اشاره به مشکلات عدیده هنرمندان بویژه در چند سال اخیر، به برپایی مراسم‌های تقدیر از خوشنویسان شهرستان اشاره کرد و افزود: امروز فتح بابی شد با برپایی این نمایشگاه تا هنرمندان خوشنویسی دور هم جمع شوند.
او با اشاره به نمایش هشتاد اثر در این نمایشگاه، گفت: امروز هنر در سبد آخر خانواده هاست و هنرمندان مشکلات بسیاری دارند و متأسفانه فرهنگ و ارشاد مظلوم است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از ما حمایت خوبی دارند.
امینیان با اشاره به فعالیت بالغ بر ۱۰۰ استاد تمام خوشنویسی در شهرستان شاهرود که این شهرستان را جزو شهر‌های پیشگام در خوشنویسی کرده است، افزود: بالای ۴۵ نفر خوشنویس فوق ممتاز داریم و اساتید صفا نیا و شریعتمدار تهرانی جزو برجستگان شهرستان در کشور هستند.
حمایت از هنرمندان وظیفه دستگاه های اجرایی
استاد مهدی قان بیگی نیز در این مراسم با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص در نظر گرفتن نیم تا یک درصد بودجه عمرانی ادارات به خریداری آثار هنری، اظهار کرد: تاکنون در این راستا موفقیتی حاصل نشده و توصیه به هنرمندان می‌کنم که خود پیگیری کنند تا این آثار ارزشمند از کشور خارج نشود.
او تصریح کرد: شهرداران متولی هنر شهر هستند و باید حمایت کنند و آثار هنری ثروت ملی و افتخار است و باید برای هنرمندان ارزش قائل شوند.
نمایشگاه نقاشی شامل ۸۱ اثر خطاطی از غبار تا کتیبه
حبیب‌الله برزجان نیز با اشاره به آثار نمایشی، گفت: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی در بخش نمایش داده شده که بخش اول شامل، مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری با ۳۶ اثر خوشنویسی است که سال ۱۳۸۸ با حوزه هنری کار شد و در تهران نمایش‌داده شد و در جشنواره‌های مختلفی داخلی و خارجی نمایش گذاشته شده است.
او افزود: بخش دوم نمایشگاه، ۴۵ اثر است که با ریزترین قلم (غبار) و درشت‌ترین قلم (کتیبه) نگارش شده است و خطوط شکسته نستعلیق و نستعلیق و نقاشی خط و در قالب‌های مختلف خطاطی شده است و امیدواریم مورد توجه باشد.
این استاد خطاطی از اساتید پیشکسوت خود، محمدتقی صفا نیا و احمد شریعتمدار تهرانی، استاد علی شیرازی و غلامحسین امیرخانی و مهدی و منیر قان بیگی تقدیر کرد.
برزجان از ماست‌های ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست انجمن خوشنویسان شهرستان شاهرود که یک تنه فعالیت می‌کنند نیز تقدیر و تشکر کرد.
این نمایشگاه به مدت چهار روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید علاقمندان گشوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها