خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های فارس خبر داد:

آزادی ۲۷۰ نفر زندانی غیرعمد با همت ستاد دیه

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷۰ نفر زندانی غیرعمد با همت ستاددیه آزاد شده اند.
کد خبر: ۹۳۸۵۳۹۱
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس در آیین آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد زندان های فارس گفت: با همت خیرین نیک اندیش به سرپرستی خانم داوودی جهرمی مبلغ 400 میلیون تومان کمک جمع آوری و به ستاددیه استان اختصاص داده شده است.

 ابراهیمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 270 نفر زندانی غیرعمد با همت ستاددیه آزاد شده اند که از این تعداد 257 نفر مرد و 13 نفر زن می باشند.

وی با اشاره به اینکه شاکیان پرونده های زندانیان مالی بزرگترین حامی ستاد دیه هستند اضافه کرد: مبلغ 146 میلیارد تومان بدهی این افراد بوده است که مبلغ 69میلیارد تومان آن را شکات از حق خود گذشت کرده و رضایت داده اند.

مدیرکل زندان های فارس اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد تومان را زندانیان خودشان تامین کردند و با اعسار زندانیان به مبلغ ۵۹ میلیارد تومان نیز توسط مراجع قضایی موافقت شد.

ابراهیمی یادآور شد: مبلغ 6میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان نیز بانک های عامل به صورت وام قرض الحسنه پرداخت کردند و مبلغ 400 میلیون تومان از طریق صندوق تأمین خسارت های بدنی پرداخت گردید.

وی یادآور شد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط خیرین استان وستاد دیه کشور پرداخت شده است.

مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: امروز هم با همت خیرین برای آزادی زنان بدهکار تلاش کردیم که این افراد ویژگی های خاصی داشتند.

ابراهیمی گفت: در این جمع، مادر بارداری هست که هم خودش و هم همسرش زندانی هستند و سایر فرزندان نزد فامیل نگهداری می شوند و برای آزادی این خانم، مبلغی بالغ بر 150 میلیون تومان هزینه گردید.

وی اضافه کرد: در بین آنان، زن سرپرست خانوار که بیماری سرطان دارد، زن سرپرست خانوار که دو فرزند معلول دارد و مجموع بدهی این 5 بانوی زندانی بالغ بر 3میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که مبلغ 3 میلیاردو۱۰۰ میلیون تومان آن از شکات رضایت گرفته شده است و حدود 600 میلیون پرداخت شده است که 400 میلیون تومان آن از طرف خیر داوودی و همراهانشان و مابقی با همت ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان های فارس گفت: در مجموع 776 محکوم مالی در زندان های استان فارس تحمل کیفر می کنند و استان فارس از نظر تعداد محکوم مالی در کشور رتبه اول را دارد که ضرورت دارد خیرین و نیک اندیشان کمک کنند تا مشکلات این افراد مرتفع شود.

وی ادامه داد: تعداد 42 نفر از این زندانیان محبوس زن و 736 نفر مرد هستند که تعداد 126 نفر به جرم پرداخت مهریه، 5 نفر نفقه، 559 نفر محکومیت های مالی، و 22 نفر به دلیل تصادف و 22 نفر هم در حوادث کارگاهی، دیه بدهکار هستند.

ابراهیمی یادآور شد: در هفته گذشته تیم دندانپزشکی گروه جهادی منتظران ظهور بیش از 2500 زندانی را تحت معاینه و درمان قرار دادند و امروز خانم دکتر هوشمند متخصص زنان در زمینه سلامت جسمی زندانیان زن با این مجموعه همکاری دارند.

وی تاکید کرد‌: بحث اصلاح مجرمین از رسالت های مهم سازمان زندان ها است و خیرین نیک اندیش می توانند در بحث توسعه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان، مجموعه زندان ها را کمک و یاری رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها