خبرهای داغ:
همدان-معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: هم اکنون در ۸۴ درصد روستاهای استان همدان طرح هادی به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۶۱۰
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا شاملو عصر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح بهسازی روستای کندهلان ملایر از اختصاص حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و قیر به بنیاد مسکن استان همدان و برای اجرای طرح‌های عمران روستایی خبر داد و اظهار داشت: تا پایان ماه جاری ۱۰۰ میلیارد تومان از این رقم به عنوان تخصیص قطعی در اختیار استان همدان قرار می‌گیرد و درتلاش هستیم مابقی این مبلغ نیز تا پایان سال  تامین شود.

وی همراهی خوب نمایندگان و مسئولان این استان در حمایت از فعالیت‌های طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای استان را عامل جذب این اعتبار دانست و افزود: بنیاد مسکن استان همدان در تهیه و اجرای طرح‌های هادی سابقه دیرینه دارد و در سطح کشور این طرح از این استان شروع و سپس در سایر نقاط کشور اجرا شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه استان همدان در اجرای طرح هادی نسبت به شاخص‌های کشوری جلو است و ۱۰۰ درصد روستاهای این استان واجد شرایط تهیه طرح، دارای طرح هادی مصوب هستند، ادامه داد: هم اکنون در ۸۴ درصد روستاهای استان همدان طرح هادی به اجرا درآمده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به منابعی که در استان همدان پیش‌بینی شده، بتوانیم در سال‌جاری کار گسترده‌ای در زمینه بهسازی محیط روستاها و بازنگری طرح‌های هادی که یکی از مشکلات روستاها است، انجام دهیم.

شاملو با اشاره به مواجه بودن روستاهای کشور با معضلات فراوانی همچون اقتصادی، کالبدی و عمرانی، گفت: روستاهای کشور همواره از یک عقب‌ماندگی تاریخی رنج برده‌اند، اگرچه طی دهه‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای انجام شده، اما این فاصله بین شهرها و روستاها همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمک به برنامه‌های اقتصادی و توسعه روستایی در سطح ملی در دست اجرا است، اظهار داشت: در این راستا طرحی با عنوان «منظومه‌های روستایی» در بنیاد مسکن طراحی و در ۲۳ استان تفاهم‌نامه با استانداران مبادله شده و در هفت استان نیز این طرح به عنوان آزمونه(پایلوت) به اجرا درآمده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ایمن‌سازی روستاها در مقابل حوادث غیرمترقبه را کاری مهم دانست و تاکید کرد: بنیاد مسکن تاکنون حدود ۵۰ درصد مساکن روستایی کشور را ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی کرده است، در حالی‌که این عدد تقریبا در ۱۶ سال پیش حدود هشت درصد بود.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی مسکن روستایی کماکان در برنامه‌های بنیاد مسکن است، یادآور شد: در کنار آن ایمن‌سازی بافت روستاها نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته و این طرح را در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه در سطح کشور شروع کردیم و با همکاری مدیریت بحران استانداری‌ها و سازمان مدیریت بحران کشور در حال انجام است.

شاملو ابراز امیدواری کرد: با استخراج نتایج اولیه این طرح، بتوانیم از سال آینده طرح‌های ایمن‌سازی بافت روستاها را به موازات ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مسکن انجام دهیم.

وی همچنین به شروع سنددار کردن املاک روستایی از برنامه دوم توسعه اشاره و بیان کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور  سنددار شده‌اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: در این راستا با سازمان ثبت واسناد کشور هماهنگی خوبی ایجاد شده که بتوانیم سنددار کردن املاک روستایی را در بازه زمانی هشت ساله برای کل کشور انجام دهیم و بتوانیم تمام واحدهای روستایی را سنددار کنیم.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات