خبرهای داغ:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد

نوسازی ۵۰ درصد واحد‌های مسکن روستایی کشور /نوسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

همدان-رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون ۵۰ درصد واحد‌های مسکن روستایی کشور نوسازی شده است.
کد خبر: ۹۴۰۱۵۶۳
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبر نیکزاد در بازدید از روند نوسازی مسکن‌های روستایی و شهری در شهرستان بهار اظهار داشت: تاکنون ۵۰ درصد واحد‌های مسکن روستایی کشور نوسازی شده است.

وی افزود: ثمره این نوسازی این است که سطح رفاه مردم بالا رفته و هم در حوادث قهری مثل سیل و زلزله خسارت‌ها به حداقل رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مقرر است سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را در سراسر کشور نوسازی کنیم، گفت: چشم‌انداز این است که در سال ۱۴۱۰ جشنی گرفته شود مبنی بر اینکه حتی ما یک واحد مسکونی غیر مقاوم در روستا‌ها نداشته باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که این مهم را محقق خواهد کرد تسهیلات مسکن روستایی است که ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ خواهد شد و در شورای عالی مسکن نیز مصوب شده و سود این وام ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله خواهد بود.

نیکزاد ادامه داد: رئیس جمهور به بحث بهسازی مسکن روستایی عنایت ویژه‌ای دارد و انتظار از بانک مرکزی این است که به فوریت مصوبه شورای عالی مسکن را در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با شرایطی که مطرح شد به بانک‌های عامل کشور ابلاغ کند تا روند نوسازی مسکن‌های روستایی با همان شتاب به کار خود ادامه دهد.

گفتنی است؛ در شهرستان بهار ۸ هزار و ۵۲۰ واحد مسکن روستایی از ابتدای طرح نوسازی شده و در مجموع استان همدان ۱۱۲ هزار مسکن روستایی نوسازی شده است.

نوسازی ۵۰ درصد واحد‌های مسکن روستایی کشور /نوسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

انتهای پیام/

ارسال نظرات