ورزش یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ایجاد شور و نشاط و شادابی در جامعه است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: ورزش یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ایجاد شور و نشاط و شادابی در جامعه است.
کد خبر: ۹۳۸۵۶۵۷
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ رضا مهدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در وبینار کشوری آینده پژوهی ورزش به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : برای انجام هر برنامه‌ای آینده پژوهی یک اصل اساسی می باشد و انجام امور بدون برنامه ریزی به سرانجام نخواهد رسید.
ایشان به بیان آمارها و نتایج مطالعات انجام شده قبل از کرونا و واقعیت های موجود در جامعه که دانشگاه فنی و حرفه‌ای را هم شامل می‌شود اشاره کرد و گفت : متاسفانه آمارهای بسیار تاسف انگیزی مربوط به وضعیت کم تحرکی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در ایران وجود دارد و این واقعیت ناخوشایندی است .
وی گفت : متاسفانه در جامعه ما به ورزش به عنوان یک برنامه سرگرمی تفریحی و دلبخواهی نگرش می شود نه به عنوان یک رفتار واقعی و مورد نیاز برای تغذیه روح و جسم در صورتی که ورزش یک واقعیت انکار ناپذیر است
رضا مهدی بیان داشت : دنیا به این نتیجه رسیده است که برای انجام هر کاری آینده پژوهی یکی از ارکان اصلی آن برنامه خواهد بود لذا ورزش نیز از این قاعده مستثنا نیست.
در ادامه ایشان به مولفه های مختلف آینده پژوهی در ورزش از جمله عامل جمعیت شناختی،عامل تکنولوژی، عامل فرهنگ و سبک زندگی مردم، عامل منابع مالی و اقتصادی و عامل زیست طبیعی و محیطی اشاره کرد و به تبیین و تشریح هر یک از این عوامل پرداخت.
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان اظهار داشت: مولفه های مختلف آینده پژوهی همه ما را متعهد می سازند که به تحرک جوانان و نسل آینده توجه خاصی داشته و در تمام جهات سیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و غیره به نقش ورزش و اهمیت آن واقف باشیم.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در وبینار کشوری آینده پژوهی ورزش به میزبانی این دانشگاه ضمن خیرمقدم گفت : ورزش یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ایجاد شور و نشاط و شادابی در جامعه است که با نهادینه کردن آن در بین عموم مردم، می‌توان به سمت قله‌های موفقیت در تمام زمینه‌ها پیش رفت.
ایشان با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام به ورزش عنوان داشتند که تاثیرات ورزش بر جسم و روح انسان بر کسی پوشیده نیست
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در جوامع دانشگاهی بر سه اصل تحصیل، تهذیب و ورزش، گفت : تمامی دانشگاهیان موظفند در این مسیر برنامه ریزی و اقدام نمایند.
نقدی افزود : ورزش به عنوان یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روان دانشجویان، کارکنان و اساتید و نیز شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی، موجبات کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن است.
ایشان اظهار امیدواری نمودند تا با همراهی و پشتیبانی معاونت محترم دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای و اداره کل تربیت بدنی این دانشگاه در این حوزه بیش از گذشته کوشا بوده و قدمی جهت پیشرفت ورزش به ویژه در بخش ورزش همگانی دانشجویان برداریم.

مهدی شریعتی رئیس مرکز مشاوره و تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای در وبینار کشوری آینده پژوهی ورزش به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان یکی از استان های پیشرو در ورزش دانشگاهی است که در جهت توسعه زیرساخت های ورزش گام های بزرگی برداشته و در ساخت سالن ورزشی در دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان و همچنین ایجاد فضاهای روباز جهت دختران در دانشکده فنی حرفه ای دختران شاهرود موفق عمل کرده است.
وی سپس در خصوص نقش ورزش در دنیا به ایراد صحبت پرداخت و گفت : ورزش امروزه به عنوان یکی از مولفه های صلح ساز و وحدت ساز است و ما هیچ رویدادی را پیدا نمی کنیم مثل المپیک نمایندگان بیش از دویست و شش کشور و دولت در کنار هم قرار گرفته و در طی یک رویداد ورزشی یک ماهه در قالب المپیک و یا پارالمپیک به صورت دوستانه با هم به رقابت سالم بپردازند.
مهدی شریعتی اظهار امیدواری کرد انشالله این چراغی در استان سمنان روشن شده است روشن بماند و به رغم مشکلات اقتصادی و شرایط محدودیت های کنونی بیماری کرونا که ایران در حال حاضر دچار آن است چرخ ورزش دانشگاه همچنان گردان بماند و انشاالله بتوانیم در ورزش دانشگاهی نقش خود را به خوبی ایفا نماییم.
ایشان در پایان اظهار داشتند فراموش نکنیم امروزه در دنیا می گویند هر یک دلار سرمایه گذاری در ورزش بازگشت هفت برابری خواهد داشت و بسیار سودمند خواهد بود ، لذا دانشگاه فنی و حرفه ای از این قاعده مستثنا نیست و نبوده است ما تلاش می‌کنیم با همکاری شما عزیزان در حوزه ورزش دانشگاه فنی و حرفه ای تداوم داشته و بیش از پیش باعث رشد و پیشرفت ورزش باشیم.
در ادامه این وبینار کشوری جناب آقای دکتر شجیع نائب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، ضمن تشکر از برگزاری این وبینار به بحث اصلی وبینار یعنی آینده ‌پژوهی در ورزش پرداختند و مطالب خود را ارائه نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار