خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

هدایت امور فرهنگی باید با راهبری ائمه جمعه باشد

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امور فرهنگی هر شهر با راهبری امام جمعه و قرارگاه فرهنگی آن منطقه یعنی نماز جمعه باید هدایت شود.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۵۷
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه اسکو با تاکید بر اینکه عرصه فرهنگی باید محلی برای فعالیت و رشد نسل نوجوان و جوان کشور باشد، گفت: ائمه جمعه باید با نقش پدری به جامعه و نگاه یکسان به جریانات سیاسی داخل نظام و امور فرهنگی را با تحقق بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر رهبر فرزانه انقلاب و میدان دادن به نسل کارآمد جوان و نوجوان هدایت و راهبری کنند.
وی از نمازجمعه بعنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر یاد کرد و افزود: امام راحل(ره) با انقلابی مردمی نماز جمعه نبوی را که برای اولین بار در 16 ربیع الاول به امامت پیامبر اکرم(ص) اقامه شده بود بار دیگر احیا کرد و زمینه برگزاری یک همایش و رزمایش فرهنگی هفتگی را فراهم آورد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نماز جمعه مرکز وحدت مسلمانان است، خاطر نشان کرد: نمازهای جمعه در دوران انقلاب، در زمان جنگ نقشی بی نظیر داشتند و جوانان انقلابی با رهبری امام راحل انقلابی اسلامی را رقم زدند؛ بعد از آن تربیت شده های مکتب امام از همین قرارگاه ها به جبهه اعزام شدند و دیگر آحاد ملت از این پایگاه ها جبهه های نبرد را پشتیبانی کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبیین نقش نماز جمعه در حمایت از نیروهای ارزشی و خنثی سازی فتنه ها گفت: در شهر فرهنگی و فرهنگ دوست اسکو که جایگاه علمی مردمانش زبان زد عام و خاص است، فریضه نماز جمعه با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار میشود.
امام جمعه تبریز یادآور شد: نام و آوازه آیت الله العظمی میلانی بیانگر جایگاه فرهنگی و علمی شهرستان اسکو است و دانشمندان صاحب کرسی تدریس، بسیاری از این خطه به پا خواسته اند که در همه زمینه ها نقشی اثرگذار داشته و دارند.
در این مراسم از خدمات هشت ساله حجت الاسلام مرادپور در امامت جمعه اسکو قدردانی و حجت الاسلام حافظ نیا به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد.

ارسال نظرات