جوان فعال فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل گفت:کلیدواژه اصلی بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی"جوانان" هستند
کد خبر: ۹۳۸۶۰۳۱
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

جوانان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب اسلامی

پویا حاجی وند جوان فعال فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل ،بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی با گرامیداشت این هفته و سالروز شهادت شهید فهمیده با تاکید بر شعار نوجوانان انقلابی پیشگامان گام دوم انقلاب بر لزوم تبیین و روشنگری پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی جوانان و نوجوانان را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چهل سال دوم انقلاب و برای ترسیم مسیر پیش روی ملت بزرگ ایران اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نگارش درآمد که مخاطبان اصلی آن نوجوانان و جوانان هستند بنابراین بیش از هر موضوعی بر کلید واژه جوان و علم و پژوهش تاکید شده است.

فعال تشکل‌های دانش آموزی کشور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راه فصل جدید عمر بابرکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: کلیدواژه اصلی بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی"جوانان" هستند به طوری که مقام معظم رهبری در این بیانیه می فرمایند: «اینک در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی، این بنده‌ی ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان عمل می‌گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند، سخن بگویم».

حاجی وند با اشاره به نقش حضور جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان کرد: در دوران اوایل انقلاب اسلامی و پس از آن به ویژه در دوران دفاع مقدس و جهاد سازندگی جوانان و نوجوانان نقش بی‌نظیر خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته اند به طوری‌که ورود این نسل نو به عرصه‌های مدیریتی، اجرایی و تصمیم سازی در روزهای آغازین انقلاب اسلامی همان نقطه عطفی بوده که سبب پیروزی و مقاومت انقلاب نوپای ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل انواع گوناگونی از تهدیدات داخلی و خارجی شده است.

عضو سابق کنگره ملی همفکری نخبگان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه جوانان تراز انقلاب آماده ساختن ایران قوی هستند، اظهار کرد: امروز نیز جوانان و نوجوانان در دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان موتور پیشران حرکت کشور هستند چراکه دارای ویژگی‌هایی همچون بصیرت و معنویت و همچنین مجهز به عنصر علم و آگاهی هستند لذا نباید از این ظرفیت و استعدادهای عظیم جوانان غفلت کرد.

جوان فعال فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: حتی مقام معظم رهبری توصیه‌هایی نیز برای جوانان در خصوص آماده‌سازی و خودسازی در جهت حضور فعال و راهگشا در گام دوم انقلاب تبیین کردند. این همه تاکید ایشان نسبت به جوانان در بیانیه و سخنرانی‌هایشان بیانگر آن است که به جوانان باید به معنای واقعی کلمه اعتماد شود و میدان را برای حضور آنها فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج دانش‌آموزی کانون تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی است اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بدنه جوان و نسل نو جامعه به ویژه جوانان انقلابی، مومن و پای کار و تاکید فراوان مقام معظم رهبری به موضوع میدان‌داری این قشر در گام دوم انقلاب اسلامی باید زمینه را برای تربیت نسل جوان نخبه و فرهیخته و همچنین حضور آنان در عرصه‌های مدیریتی، اجرایی و تصمیم سازی و مشورتی ایجاد کنیم که در این میان باید نهادهای مربوطه نیز فعالانه اقدام کنند.

حاجی وند در پایان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری با مخاطب قرار دادن جوانان و نوجوانان این نسل نو کشور را به مسئولیت مهم خود یعنی ساخت و تلاش برای پیشرفت ایران قوی ارشاد و راهنمایی نمودند که در این راستا باید این بیانیه ارزشمند را به عنوان نقشه راهی برای فصل نو انقلاب اسلامی دانست و به آن عمل کرد.

ارسال نظرات