مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: ۴۶ میلیارد ریال تاکنون برای جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی به باشگاه داران استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۳۸۶۴۹۴
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،"مظفر علی شایی" در آیین تجلیل از روسای هیات های ورزشی گرامیداشت کنگره سه هزار شهید استان ایلام، اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا که فعالیت باشگاه ورزشی تا حدود زیادی متوقف شده است، تلاش شد تمامی فعالیت به سمت ارتقا و تجهیز زیرساخت های ورزشی استان هدایت شود.

وی افزود: برای تجهیز زیرساخت های ورزشی استان با تخصیص بالای اعتبارات، ۱۷ پروژه ورزشی با اولویت روستاها به بهره برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام ادامه داد: پس از شیوع کرونا باشگاه داران ورزشی بیشترین خسارت به آنان وارد و فعالیت آنان بمنظور کاهش شیوع کرونا ممنوع شد.

علی شایی تاکید کرد: پس از متوقف شدن فعالیت باشگاه های ورزشی ۴۴۶ نفر در سامانه وزارت ورزش برای استفاده از تسهیلات کرونا ثبت نام کردند که این تعداد ثبت نامی به میزان ۸۵ میلیارد ریال سهم برای ایلام ایجاد شد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونا برای باشگاه داران تاکنون ۴۶ میلیارد ریال پرداخت شده است و مابقی آن نزد بانک و در انتظار تامین اعتبار برای پرداخت است.

افزایش سه صدم مترمربعی سرانه فضای ورزشی در روستاهای ایلام 

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اظهار داشت: طی ۱۸ ماه گذشته سرانه ورزشی روستاهای این استان  سه صدم مترمربع افرایش یافت که تحقق این مهم نقش بسزایی در نشاط اجتماعی و توسعه ورزش همگانی در این مناطق دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در ادامه با اشاره به کسب طلای المپیک توکیو توسط جواد فروغی در رشته تیراندازی گفت: کسب این طلا برای ایلام از یک سو موجب شد استان ۳۳ درصد سهم طلای کشور را در رقابت های المپیک توکیو را به خود اختصاص دهد و از سوی دیگر توانمندی‌های ورزشکاران ایلامی در ایران و جهان شناخته شود.

۳۷۸ باشگاه خصوصی و دولتی با ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان ایلام فعال می کنند.

ارسال نظرات