۲۲ / اسفند / ۱۴۰۳ - 12 March 2025
15:25
۱۷:۲۷

۱۴۰۰/۰۸/۱۱
مدیر مخابرات منطقه مرکزی:

ارائه خدمات اینترنتی به ۲۵ درصد از روستاهای استان مرکزی

لطفی گفت: در خصوص ارتباطات روستایی بالای یک هزار روستا در استان و بیش از ۹۰ درصد ارتباط مخابراتی فعال است و تلفن خانگی در یک هزار روستا نیز فعال هست که ۲۵ درصد از روستاها خدمات اینترنتی نیز ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛علیرضا لطفی مدیر مخابرات منطقه مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائل مهمی که امروز در دستور کار مخابرات منطقه مرکزی قرار دارد مدل تعرفه گذاری تلفن ثابت است و مخابرات به دنبال منطقی شدن تعرفه‌ها و خدمات مخابراتی در تلفن ثابت است.

لطفی اظهار کرد: بیش از ۱۸ سال تعرفه‌های خدمات تلفن ثابت بدون متغیر است و علیرغم وجود تورم‌های چند ده برابری در طی این سال‌ها تعرفه‌های تلفن ثابت تغییری نداشته و این ثابت ماندن هم برای مردم و هم برای کشور از بابت هزینه‌های نگه‌داری، سرمایه‌گذاری، بهسازی و توسعه شبکه‌ها به مصلحت نیست.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و توسعه خدمات از جنس ارزی است بیان کرد: در طی این سال‌ها علیرغم اینکه ارز چندین برابر شده اما تعرفه تلفن ثابت بوده و متأسفانه شرکت مخابرات با توجه به هزینه‌های نگه‌داری برای توسعه ، بهسازی و مدرنیته کردن ناتوان است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود: همه حوزه‌های کسب‌وکار در همه حوزه‌ها در بستر مخابرات اتفاق می‌افتد و لذا عدم توانایی مجموعه مخابرات در توسعه فناوری کشور آسیب وارد می‌کند و قطعاً همه حوزه‌ها را متأثر می‌کند.

لطفی یادآور شد: در استان مرکزی ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت داریم که بانک‌ها از مجموعه مخابرات به ازای هر خط تلفن ۲۴۰۰ تومان کارمزد دریافت می‌کنند و ۵۰ درصد از خطوط تلفن ثابت در استان زیر ۲۴۰۰ تومان مصرف دارند که در این شرایط ترجیح می‌دهیم برای ۵۰ درصد از مشترکین صورت‌حساب صادر نکنیم.

وی ادامه داد: از ۶۰۰ هزار مشترک بیش از ۱۳۰ هزار مشترک کارکرد ندارند و بیش از ۲۰ درصد از مشترکین حتی یک‌بار هم استفاده نمی‌کنند ولی ما متعهد به ارائه خدمات هستیم و همچنین ۵۶ هزار خط تلفن و ۱۰ درصد آنها کارکرد کم دارند که متوسط پرداختی در ماه به ازای برای ۶۰۰ هزار مشترک ۶ هزار تومان است که در صورت وصول باید ۲۴۰۰ تومان را پرداخت کنیم.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی  گفت: به ازای هر خط تلفن ثابت در ماه ۲۳ هزار تومان هزینه نگه‌داری پرداخت می‌کنیم و علیرغم اینکه تعرفه همان ۴ تومان به ازای هر یک دقیقه است ولی تعرفه موبایل ۶۲ تومان است که ۱۵ برابر تعرفه تلفن ثابت است و لذا برای هزینه‌های نگه‌داری ناتوان هستیم.

لطفی بیان کرد: در طرح جدیدی که در شورای رقابت مورد تصویب قرارگرفته به ازای هر خط تلفن ثابت یک هزینه نگه‌داری مشترک دریافت خواهیم کرد و هزینه تعرفه همان میزان باشد و این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی مطرح و در دستور کار قرار خواهد گرفت و البته هزینه نگه‌داری در مناطق مختلف بستگی به هزینه‌های نگه‌داری تلفن ثابت دارد که در این طرح می‌توان به سطح کیفیت مطلوب رسید و رضایت مردم را جلب و به تعهدات نیز عمل نمود.

وی یادآور شد: در استان مرکزی ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۴۶ درصد، ۲ میلیون ۱۰۰ هزار مشتری همراه اول با ضریب نفوذ ۹۵ درصد و ۱۵۰ هزار مشترک اینترنت با ۳۳ درصد از سهم بازار ۸۳ درصدی داریم که شرایط مطلوبی است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: در خصوص ارتباطات روستایی بالای یک هزار روستا در استان و بیش از ۹۰ درصد ارتباط مخابراتی فعال است و تلفن خانگی در یک هزار روستا نیز فعال هست که ۲۵ درصد از روستاها خدمات اینترنتی نیز ارائه می‌شود.

لطفی یادآور شد: در ۹۰۰ روستا پوشش تلفن همراه برقرار و یکصد روستا از پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار هستند و امروز این شرکت نه تنها رقمی از دولت دریافت نمی کند بلکه سالیانه میلیاردها تومان داده می شود که اگر این روال ادامه پیدا کند قطعا به مصلح مردم و نظام نخواهد بود.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی اظهار کرد: احداث کابل های فیبر نوری در بیش از ۳۶ منطقه اراک، توسعه شبکه کابل در ۲۶ نقطه ساوه، تقویت شبکه در ۳ محله نیم ور،توسعه شبکه های روستایی در ۳ منطقه مهم از جمله اقدامات مهم در آینده است و همچنین بیش از ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاها ایجاد شده که تا پایان سال به یکصد کیلومتر می رسد و دسترسی روستاها به فیبر نوری یعنی هدایت کلیه امکانات ارتباطی به روستا که قطعا رضایتمندی مشتریان  را دنبال دارد.

لطفی افزود: در طی ۸ ماه گذشته ۱۵۷ سایت را ارتقا دادیم که ۸ سایت دیگر نیز در دستور کار است و با توجه به از دست رفتن کارکرد شبکه سیمی باید به سرعت به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم و یکی از ابزارهای توسعه همه جانبه در کشور مجهز کردن همه جانبه در حوزه فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از مجموع مشترکین مطالبات داریم که بیش از ۸۰ درصد آنها از ادارات، سازمان های خصوصی و دولتی و نهاد است و خصوصی شدن این شرکت، باعث کاهش سودآوری و مخابرات ایران را با زیان های جبران ناپذیری مواجه ساخته است و همچنین مصوبات و قوانین ناقص و یک طرفه و عدم تغییر تعرفه‌ها و افزایش بی رویه قیمت تجهیزات مخابراتی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید