خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

محضر آیت الله فاضلیان، محضر علم، بصیرت، معرفت و معنویت بود

ملایر-امام جمعه ملایر با بیان اینکه محضر این عالم ربانی محضر علم، بصیرت، معرفت و معنویت بود، افزود: در محضر آیت الله فاضلیان سخنی جز اطاعت و بندگی از خدا دیده نمی‌شد.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۲۰
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در آیین گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله سیدرضا فاضلیان در مسجد جامع ملایر به جایگاه رفیع علمای ربانی در دین مبین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: خطبه‌های عالمانه، رهنمودهای پدرانه و سیر و سلوک عارفانه مرحوم آیت الله فاضلیان به عنوان یکی از علمای وارسته‌ کشور، همیشه در این شهر و دیار ماندگار است.

 وی بیان داشت: یاد و خاطره آیت الله فاضلیان همواره در دل‌ها زنده است و ثبت و ضبط خواهد شد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه محضر این عالم ربانی محضر علم، بصیرت، معرفت و معنویت بود، افزود: در محضر آیت الله فاضلیان سخنی جز اطاعت و بندگی از خدا دیده نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: مسجد جامع ملایر چندین دهه صدای دلنشین این عالم ربانی را در خود ذخیره کرد و این مسجد محل خطبه‌های عالمانه و عارفانه آیت الله فاضلیان است.

برقراری با بیان اینکه مسجد جامع ملایر پایگاه علمی و معنوی و کرسی تدریس آیت الله فاضلیان بود، افزود: از همین مسجد و پای خطبه‌های عالمانه این عالم وارسته، جبهه‌های حق علیه باطل از این شهر و دیار پر می‌شد.

وی ادامه داد: فرماندهان و سرداران بزرگی همچون شهید تاجوک و شهید طالبی، همه پای منبر و خطابه‌های این عالم ربانی تربیت و به جبهه‌ها اعزام شدند و حوزه‌های علمیه به پشتوانه آیت الله فاضلیان توسعه پیدا کرد.

* آیت الله فاضلیان تمام عمر پربرکت خویش را به خدمت به مردم پرداخت

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: این عالم ربانی و یار دیرین امام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب، تمام عمر پربرکت خویش را برای خدمت به مردم، تربیت شاگردانی بصیر و متقی و ارائه خدمات معنوی و فرهنگی وقف کرد و بیش از سه دهه در سنگر نماز جمعه به نشر معارف اهل بیت(ع)، مجاهدت و مبارزه با نفس، خدمت به مردم و بیان خطبه‌های عالمانه پرداخت.

قدرت الله ولدی افزود: حضور مستمر آیت الله فاضلیان در عرصه دفاع از انقلاب و اندیشه‌های ناب اسلامی، مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین نقش موثر ایشان در دوران دفاع مقدس و مقابله با فتنه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: بدون شک یاد و خاطره این عالم جلیل‌القدر که فاتح قله‌های دیانت، ربانیت و اخلاق بود و مجموعه اخلاق، فضایل از ایشان گوهری گرانبها ساخته بود که در اذهان مردم ولایت‌مدار استان همدان و شهرستان ملایر جاویدان خواهد بود.

* وجود آیت الله فاضلیان پر از خیر و برکت بود

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: سراغ عالم و سالکی بروید که انسان را از کبر به تواضع و از ریا به اخلاص برساند، آیت الله فاضلیان سرشار از این ویژگی‌ها بود.

حجت الاسلام سید حسین مومنی وجود آیت الله فاضلیان را پر از خیر و برکت دانست و اظهار داشت: این فقیه و عالم وارسته حتی در سن ۹۴ سالگی هم به دنبال کسب علم بود.

وی با بیان خاطراتی از آیت‌الله فاضلیان و با اشاره به آیات و روایاتی درباره ویژگی‌های یک عالم وارسته گفت: تواضع، فروتنی، در دسترس مردم و مردمی بودن، خضوع و خشوع و زهد و پارسایی از مهمترین ویژگی‌های یک عالم برجسته است که در وجود آیت‌الله فاضلیان سرشار بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش اثرگذار آیت الله فاضلیان در دوران دفاع مقدس افزود: این عالم ربانی حتی در کهولت سن نیز اهل توجه، گریه بر امام حسین(ع) و زیارت بودند.

مومنی بیان کرد: مراسم‌ بزرگداشت نخستین سالگرد آیت الله فاضلیان در  نقاط مختلف کشور با حضور پرشور مردم، علما و مراجع عظام تقلید برگزار شد که نشان از جایگاه والای این عالم ربانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات