خبرهای داغ:

حمایت ۳ میلیاردی کارکنان طب پلاستیک به درمان/زلزله خاموش سرمازدگی در شاهرود

شاهرود_صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان شاهرود در دیدار با وزیر صمت بر توجه و حمایت دولت از تولیدکنندگان و صنعتگران و کشاورزان تاکید کردند.
کد خبر: ۹۳۸۷۶۲۸
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

حمایت ۳ میلیاردی کارکنان طب پلاستیک به درمان/زلزله خاموش سرمازدگی در شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، در نشست صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان شاهرود با وزیر صمت بر حمایت از صنعت و تولید که در ایجاد اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور اثرگذار هستند تاکید شد.
هراتی زاده مدیرعامل شرکت طب پلاستیک با تقدیر از تصمیم گیری خوب وزارت صمت در موضوع پلیمری و قیمت آن و جداسازی از ارز دولتی، با اشاره به فعالیت ۶۵۰ نفر در این شرکت و ایجاد ۲۵ درصد اشتغال شهرستان شاهرود، اظهار کرد: انتظار داشتیم وزیر در افتتاح این شرکت امروز حضور داشته باشند و در کلنگ زنی واحد جدید با ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفری مشارکت داشته باشند که میسر نشد.
کمک ۳ میلیاردی کارمنان طب پلاستیک به بخش درمان
او به تهیه سه میلیارد تومان کمک کارکنان شرکت به توسعه بیمارستان‌های شاهرود نیز اشاره کرد و بر تداوم این کمک‌ها در سطح شهرستان برای رشد و آبادانی تاکید کرد.
حبیب الله امانی نماینده شرکت قیطانی قدیم و پنبه پارس در شاهرود با اشاره به ۱۰۰ پرسنل بیمه‌ای فعال در این شرکت خواستار توجه به بروز رسانی ماشین آلات و تسهیلات نوسازی و همراهی و همکاری بانک‌ها شد و از اینکه بانک‌ها و مسئولین فقط عکس یادگاری می‌گیرند و کمک نمی‌کنند گلایه کرد.
حل نشدن مشکل شرکت سنگ آهن از زمان فرماندار قبلی تا استاندار فعلی
جواد طالع زاری مدیر سنگ آهن شاهرود نیز با اشاره به هشت معدن آهن و هشت کوره آهک و فعالیت مستقیم ۳۰ نفر و غیرمستقیم ۱۰۰ نفر در این شرکت بر موضوع گاز و برق برای این شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی ما باید اینگونه فعالیت کنیم و ۲۶ هزار تن تولید در سال داریم، اما محروم هستیم و با زغالسنگ آهک می‌پزیم که ۵۰ درصد کیفیت ما پایین می‌آید و نمی‌توانیم رقابت کنیم که اگر گاز و برق داشته باشیم سالی ۱۰۰ هزار تن تولید و اشتغالزایی تا ۱۰۰ نفر را قول می‌دهیم.
او به این نکته اشاره کرد که در زمان استاندار فعلی سمنان که فرماندار شاهرود نیز بوده اند این مشکل را مطرح کردند، اما به جایی نرسیدند و انتظار حمایت از دولت مردمی را دارند.
رضا شعبانی از شرکت آهک کوثر نیز خواستار حمایت از تولید و ارائه تسهیلات در این زمینه شد که تاکنون با توجه به قوانین زاید نتوانسته دریافت نماید.
توجه به صنعت گردشگری در شاهرود
مجید آشوری فعال حوزه گردشگری نیز شهرستان شاهرود را قطب گردشگری استان سمنان عنوان کرد که ۲۵ درصد عرصه‌های حفاظت شده استان در شاهرود است، اما محروم مانده و باید این ظرفیت‌ها بالفعل شود.
او افزود: زیر ساخت شهرستان باید گردشگری باشد و با توجه به اینکه سالانه ۲۵ میلیون نفر مسافر در شهرستان تردد دارند باید شهرستان را مقصد کنیم و پیشنهاد ایجاد کارگروهی تخصصی با حضور مسئولین در بخش گردشگری داریم تا معضل بیکاری نیز حل شود.
زلزله خاموش سرمازدگی در شاهرود/عدم حمایت از کشاورزان
حسین پور مدیرعامل صندوق حمایت توسعه کشاورزی شهرستان نیز با تاکید بر اینکه پنج سال سرمازدگی محصولات کشاورزی را در شهرستان داریم که زلزله خاموشی است و هیچ‌کمکی صورت نگرفته، گفت: کشاورز ما دغدغه خوراک خودش را دارد نه کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی نیز در حد اسم است و وجود ندارد و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان کم است و مشکلات سرمایه گذاری نیز داریم و برای زمین سرمایه گذار سند صادر نمی‌کنند و زمین برای دولت و سرمایه گذاری توسط دیگران و وام‌های بلند مدت در این بخش نداریم.
او صندوق حمایت بخش کشاورزی شهرستان شاهرود را با مشارکت ۵۱ درصد کشاورزان و ۴۹ درصد دولتی عنوان کرد و افزود: طبق دو قانون باید املاک مازاد جهادکشاورزی در اختیار این صندوق قرار بگیرد که انجام نشده و ۱۲۵۰ کشاورز شاهرودی از ۱۴ هزار کشاورز شهرستان عضو این صندوق هستند که اصلا خوب نیست.
سیمان بیارجمند را دریابید
باقری از سهامداران سیمان بیارجمند نیز در نشست با وزیر صمت با بیان اینکه مردم تصمیم به احداث کارخانه گرفتند، اما مسائلی در میان راه اتفاق افتاد که سرنوشت این شرکت به این روز افتاده، گفت: مناقشه سیاسی و مدیریت نادرست سبب شده بخش محروم بیارجمند که بزرگترین بخش کشور و از نظر درجه محرومیت هشت است به این وضع دچار شود و باید مسئولان حمایت کنند.
خسروی، مدیرعامل سیمان بیارجمند نیز با تقدیر از دستور ویژه وزیر صمت برای حل مشکلات، خواستار برخورداری از ماده ۲۰ برای استفاده از تسهیلات شد و افزود: سیمان بیارجمند مصوبات با بانک‌ها و قرارداد مشارکت مدنی دارد و باید این قرارداد‌ها فعال شود تا پروژه فعال و تامین منابع مالی تکمیلی انجام که امیدواریم شستا ورود کند تا حل شود.
عبداللهی از سیمان شاهرود نیز با بیان اینکه قیمت گذاری سیمان دستوری است و دستوری جواب نمی‌دهد، افزود: بورس سیمان نیز، چون عرضه و تقاضا نیست، دستوری به بورس گفته می‌شود که در بلند مدت با مشکل می‌شویم و مشکل گاز و برق داریم که باید با تعامل در سطح ملی این مشکلات مرتفع شود.
صادارات ماشین آلات روغن کشی به خارج
حسن کریمی مدیرعامل کامجد نیز با اشاره به اینکه ۱۱۰ نفر اشتغال مستقیم و روزانه ۱۵۰ تن تولید روغن داریم به تصمیمات اشتباهی که رخ می‌دهد اشاره کرد و افزود: صادرات روغن انجام نمی‌شود، چون ارز دولتی داده می‌شود، اما سوال اینجاست آیا شما به روغن کنجد ارز دولتی می‌دهید؟ نه، اما ما نتوانستیم صادرات کنیم.
او به صادارات دستگاه‌های صنعت روغن کشی توسط این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: پتانسیل داریم و نیاز به حمایت از سوی مسئولان تا بتوانیم تولید خود را گسترش و ارز آوری برای کشور داشته باشیم.
توجه به ماشین آلات در صنایع معدنی
خان امینی نماینده شرکت فراورد‌های معدنی در شهرستان شاهرود نیز با بیان اینکه شرکت ما در حوزه معدنی و فراوری مواد معدنی سرمایه گذاری کرده و هدف آن نیز ایجاد اشتغال و کسب درآمد و جذب سرمایه گذار در خارج کشور است، افزود: در خصوص معدن و فراوری مشکلی که داریم قوانین دست و پاگیر است که سبب شده از ۱۰۵۰۰ معدن در کشور فقط چهار هزاز معدن فعال و نیمه فعال باشند.
او افزود: نداشتن ماشین آلات مناسب یا فرسوده بودن ماشین آلات معضلی است که ما داریم و غیر از شرکت هپکو که تولید دارد بقیه شرکت‌ها که کم هستند قطعات را وارد می‌کنند سرهم و تولید داخل می‌نامند و ما باید قانون را که بیان می‌کند بیش از ۳۰۰ اسب بخار با توجه به پارامتر‌های خاص امکان ورود ماشین آلات به کشور و زیر این میزان امکان ورود ندارد را اصلاح کنیم.
خان امینی با اشاره به معادن مس که ماشین آلات آن‌ها زیر ۳۰۰ اسب بخار است و شرکت‌های تولیدی داخلی فقط دنبال پول هستند و لوازم خارجی نامرغوب را وارد می‌کنند و سر هم و هزینه زیادی می‌گیرند گفت: هزینه وارد کردن این تجهیزات گاهی تا یک سوم قیمت تولیدات داخلی است و باید دولت در این زمینه با برنامه ریزی و هدفگذاری بهتری در حمایت از سرمایه گذاران تلاش کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها