خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوين؛

استفاده از ظرفیت‌های بومی در توسعه شهر با استفاده از رویداد تولید محتوای دیجیتال

مهدیخانی گفت: خواهش ما از دست‌اندرکاران رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، معرفی ظرفیت‌های بومی به مسئولان استانی می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۸۷۷۴۷
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

 

قزوین_قدرت اله مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در حاشیه بازدید از رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که در حسینیه شهید مطهری سپاه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قزوین بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در سطح استان در این رویداد حضور پیدا کرده و شناسایی این افراد صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: بخشی از فعالیت افراد شرکت کننده در رویداد مذکور در حوزه صرفه‌جویی مصرف آب و برق و همچنین در زمینه پسماند شهری بوده که مرتبط با فعالیت‌های ستاد بحران استان می‌باشد.

مهدیخانی اظهارداشت: با توجه به وضعیت اقلیمی استان و با آغاز سال آبی منطقه، با وجود کاهش میزان بارش‌ها نسبت به میانگین دوره زمانی مشابه در سال گذشته، به نظر می‌رسد استفاده از ایده‌های آن عزیزان قطعا مسمر ثمر خواهد بود.

وی تأکید کرد: سازمان مدیریت بحران استان قزوین هم اینک در پروژه اسکان اضطراری در سطح استان قزوین مشغول به فعالیت بوده که می‌توان از استعدادهای موجود در این رویداد در بحث تولید نرم‌افزار جهت پیاده سازی پروژه مذکور وارد میدان شده تا افراد از طریق اپلیکیشن های تولیدی در بحث اسکان اضطراری و بلوک بندی در زمان حادثه با روشن نمودن گوشی همراه خود ضمن شناسایی محل حادثه بتوانند به یاری آسیب‌دیدگان در آن نقطه بپردازند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به وجود افراد شرکت کننده بومی استان قزوین که هم اینک در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج حضور دارند بیان کرد: خواهش ما از مسئولان برگزار کننده آن رویداد این است که ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود، با معرفی آنان به مدیران و مسئولان ادارات و ارگان‌های موجود سطح استان قزوین، در پیشبرد اهداف کلان استان یاری رسان باشند زیرا که آن استعدادها بواسطه بومی بودن در استان قزوین، در دسترس مسئولان استان بود و مسئولان با مشکلی برخورد کنند رفع آن براحتی قابل حل خواهد بود.

وی در خصوص ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت جوان‌گرایی افزود: سیاست سازمان مدیریت بحران آموزش و تربیت جوانان زبده و قدرتمند جهت حضور در مناطق حادثه خیز و یاری رسانی به افراد آسیب‌دیده در سطح استان قزوين می‌باشد.

مهدیخانی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش امداد و نجات به افراد در درجه اول برای خانواده‌های آنان و سپس کلیه افراد جامعه مؤثر است زیرا در زمان وقوع حادثه اولین امدادگران حاضر در صحنه خود مردم هستند و تا رسیدن نیروهای امدادی می‌توانند با ارائه نکات امدادی به افراد آسیب‌دیده در تسریع روند خدمت‌رسانی مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها