کنگره ای به بلندای کرامت شهیدان

ارزش های انسانی در عصر بحران هویت و تنزل منزلت مذهب، رشد دنیاگرایی، دورشدن‌ انسان از دین باوری و هدایت افکار و اندیشه های پوچ سیاسی، در چرخش گاهی بنام انقلاب اسلامی قد برافراشت‌ و حقیقت به بار نشست‌ که در این میان سه هزار شهید ایلامی همچون ستارگانی درخشان نورافشانی می کنند.
کد خبر: ۹۳۸۸۳۷۶
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،در این عصیان اجتماعی که به زینت زُهد و همراهی زمان، اکسیر دین و عُصاره دیانت مزیّن بود، خون بر شمشیر فائق آمد و شیطانی ترین رژیم منطقه متزلزل شد، نظم نوین بر پایه عدالت جایگزین و خودکامگی منقرض گردید.

در این مسیر که با شمع شهادت منوِّر و مزیّن و بر اساس تَفَقُه و تعقُل رُخ نمود، هویت بخشی و تمدن آفرینی موج می زد و احتشام جاری بود. 

دادخواهی داهیانه‌ ای که اشعار و اذکارش رنگ خون گرفت، کردار، جامه ایثار پوشید، رسول رستگاری اشارت نمود، فرشتگان‌ خاکی پوش به رقص درآمدند و مائده مقاومت جهانگیر شد.

در این رستاخیز رحمانی، کرامت شهیدان کنگره کریه ظالمان را متزلزل و کاروان کَمانداران آرش تبار، کاخ کدخدایان‌ زر و زور را به تاراج سپرد.

شهیدان‌ و رزمندگان، جان را برای مُردن و مرگ را برای جاودانگی انتخاب کردند تا درخت پاکی در دنیا بروید، صداقت در کلامشان جان گیرد و وفا در قاموسشان نهادینه شود.

شهداء، این آیینه رویان مه جبین که با چشم دل خدا را ملاقات و سیمای معشوق را به تماشا نشستند و خاک سیه را با اکسیر اخلاص کیمیا نموده تا نام نیک و بیان‌ کرامتشان بر حاضران و آیندگان واجب آید.

نام آوران گمنامی که عطای روزگار را به لقایش بخشیدند و با جمال جمیل و رُخساری بهاری در هاله ای از جهاد و جبروت بر بلندای ملکوت نماز رضا اقامه و با قلبی پر نور، خیالی راحت ، روحی آرام و دنیایی به کام، محاسبات قدرت های نامشروع را در هم شکستند.

تکریم این تکنوازان دشت دوّار، مدال ماندگاری است که جان جهان را طراوت می بخشد، زیارت ضریح این امامزادگان عشق و عروج عذاب آخرت را زائل، شمیم شهادت را منتشر و زمهریر زمستان و تموز تابستان را نیز به لطافت لقاء یار تبدیل می کند.

نخستین کنگره کبوتران کیهانی و کوکَبان آسمانی ، شادمانه ای شاعرانه و شکرانه ای شامخ است که به حُرمت افسران عشق و اختران عاطفه برگزار می گردد که باید خروجی آن در سریر فرهنگی جامعه تکریم و تعظیم عملی مقام و منزلت ایثار و شهادت باشد.

پاسداران سربداری که به فرموده شهید بهشتی؛ آگاهانه انتخاب کردند، شجاعانه جنگیدند، غریبانه زندگی کردند، مظلومانه شهید شدند،  غیرمنصفانه نیز قضاوت شدند و با سکوتی عالمانه، فریادهای جاهلانه را به محاق بردند.

تجلیل حق آنان است و وظیفه مسئولان، فرشتگانی که در هنگامه بارش بلا آسایش خود را به دیگران هبه، دیرتر رنجیدند، زودتر بخشیدند، بیشتر جنگیدند و هَروِله کنان از دام شیطان رهیدند و به کلبه کریمانه معشوق جهیدند.

آنان والی ولایتمان هستند و بر ما ولایت دارند و نامشان همیشه تاریخ جهت نمای حرکت و ماه مسیر مانایی ماست، به عشق پاک امامت و به امید صاحب انوار قیامت از نیزار ملالت عبور کرده و به صبح دلاویز آزادگی سلام کردند.

شهیدان دیدن را حقیقت می دانند اما درست دیدن را فضیلت تلقی می کنند، این راهیان رستگاری با خاکیان خاکی اند و با پاکان قاطی و صفایی در سینه و دلی خالی از کینه دارند.

آنان معتقدند تا جان ندهی به جانان نخواهی رسید و نور و نجوایشان با محبوب نیز شنیدنی است.

نیست نشان زندگی تا نرسد نشان تو
کرد قضا دل مرا عاشق و کف زنان تو

تکریم ، تعظیم ، تقدیم مهر و ماه و آفتاب ارزانی آنان که عشق، افسانه ای را عینیت بخشیدند و در دشت و دَمَن و دریا ستون سفاکان را سرنگون و با سلاح جان اجازه ندادند متجاوزان ، گلستان‌ حیات را به گورستان نیستی تبدیل کنند.

بزرگداشت نام و یادشان چون فانوسِ فروزان دهلیز دنیایمان را پر نور و آخرتمان را نیز عزت می بخشد.

مجاهدانی که با رسالت نبوی و ولایت علوی عصمت فاطمی را فراگیر و با تعمیق هدایت حسینی (ع) امیدی مهدوی را در کالبَد جامعه تزریق کردند.

چه امر مقدسی است نورافشانی نام شهیدان و شمیم دلاویز ایثارگران که این روزها با همت سپاه پاسداران فضای استان ایلام را معطر و منوّر کرده است.

نام آوران گمنامی که با سیلبند صداقت و ارمغان ایثار ، سیلاب جهل و نادانی را به سراب سرگردانی هدایت و شیر بی دندان و شهریار شهر سنگستان را نیز به جهنم نیستی رهسپار کردند.

در عصری که هفت گاوِ چاق چپاولگران عالم قصد داشتند آش بشریت را با جاش بخورند و بر خرابه های خُسران نَردهِ عشق بازی کنند، این شهیدان بودند که در اوج نجابت سدّ راه شدند و خاک پاک ایران باعظمت را از نفوس منحوس تتاران تبهکار نجات دادند.

چو ایران نباشد تن من مباد
در این بوم و بر زنده یک تن مباد

شَهدِ این شاهکار شورانگیز ، گوارای وجود شریف شهیدان درود خدا بر سپاه سرافراز، این افتخارآفرینان کشور که هیبتشان‌ هیمنه‌ آمریکا را به خاک ضلالت نشانید.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام بعد از چندین سال کش و قوس طبق زمان‌بندی های انجام گرفته در هفته نخست آذرماه در قالب پنج اجلاسیه برگزار می‌شود.

پیش از این قرار بود این کنگره در بهار سال ۹۹ اجرا شود که به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت با بررسی‌ها و برگزاری جلسات هماهنگی و هم‌اندیشی مقرر شد آذرماه امسال این کنگره به مرحله اجرا برسد.


خبرنگار : سیدحرمت الله موسوی مقدم

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار