تیرانداز ایلامی قهرمان جام ریاست فدراسیون جهانی شد

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: جواد فروغی ورزشکار ایلامی عضو تیم ملی تیراندازی و قهرمان المپیک در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی تیراندازی در لهستان صاحب مدال طلا شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۳۷۸
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مظفر علی شائی  مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اظهار داشت: فروغی که تمرینات خود را زیر نظر آقای نجفی از شهریور سال جاری آغاز کرده بود در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی که از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ آبان در کشور لهستان برگزار می‌شود، حضور دارد و بار دیگر برای کشور افتخارآفرین شد.

وی افزود: در فینال بخش ترکیبی تپانچه ۱۰ متر بادی جواد فروغی تنها نماینده کشورمان در این رقابت‌ها به همراه ورزشکاری از هند با تیم‌هایی از فرانسه و روسیه به رقابت پرداختند و در نهایت صاحب مدال طلا شد.

علی شائی ادامه داد: همچنین تیم‌های ترکیبی آلمان با فرانسه و صربستان با یونان به طور مشترک مدال برنز کسب کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: این تیرانداز ارزنده ایلامی مردادماه سالجاری در المپیک توکیو در رشته تپانچه ۱۰ متر موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و اولین مدال طلای کشورمان در المپیک توکیو و اولین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا، وجود تیراندازان مطرح ایلامی از جمله پوریا نوروزیان از اعضای ثابت تیم ملی که در المپیک ریو (برزیل) افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشت و آرمینا صادقیان از مدال آوران کشور و تیم ملی و کسب بیش از ۲۰۰ مدال رنگارنگ در عرصه های ملی، بین الملی و جهانی نشان از ظرفیت ورزشکاران این استان دارد.

جواد فروغی، پوریا نوروزیان، محمدحسین کریمی، نسا پاریاب و آرمینا صادقیان تیراندازان ایلامی عضو ثابت اردوها و تیم ملی هستند و تاکنون موفقیت های ملی، بین المللی و جهانی بسیاری را برای کشور بخصوص استان ایلام کسب کرده اند.

۸۰۰ ورزشکار زن و مرد در استان ایلام در رشته ورزشی تیراندازی فعالیت ورزشی و مستمر دارند.

ارسال نظرات