خبرهای داغ:
تفاهم نامه همکاری علمی بین دو کشور ایران و سوریه صبح امروز با حضور وزیر آموزش عالی جمهوری عربی سوریه و قائم مقام وزیر علوم به نمایندگی از وزیر به امضاء رسید.
کد خبر: ۹۳۸۸۵۴۳
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست مشترک وزرای علوم ایران و آموزش عالی جمهوری عربی سوریه که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: مشتاقیم مبادلات دانشجویی گسترده‌ای با سوریه داشته باشیم و این علاوه بر بورس تحصیلی که به سوریه اعطا می‌شود.

وی پیشنهاد داد: دوره‌های کوتاه مدت ۶ ماه ویژه دانشجویان ایران و سوریه راه اندازی شود تا دانشجویان با حضور در کشور‌های یکدیگر بتوانند از این دوره‌های مطالعاتی استفاده کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین قول داد تا جایی که امکان دارد مشکل حدود ۵۰ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد سوریه که در ایران مشغول به تحصیل هستند را حل کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: یکی از برنامه‌های وزیر علوم افزایش جذب دانشجویان خارجی از کشور‌های اسلامی است، بر همین اساس در قبال هر ۵ نفر دانشجوی آزاد سوریه‌ای که در کشورمان تحصیل می‌کنند، یک نفر بورس می‌شود تا سقف ۱۰۰ نفر.

در ادامه تفاهم نامه مشترکی در راستای توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور ایران و سوریه با حضور بسام ابراهیم، وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه و محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم به نیابت از وزیر علوم، به امضا رسید.

ارسال نظرات