در پی حادثه تلخ شرکت فولاد ناب ارش ابهر صورت گرفت

نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

زنجان-در پی حادثه تلخ شرکت فولاد ناب ارش ابهر وانتقاد از وضعیت حاکم بر روابط میان کارگران و کارفرمایان وهمچنین ایمنی وبهداشت کارگران، مجمع دانشجویان عدالتخواه خطاب به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نامه ای نوشت.
کد خبر: ۹۳۸۸۶۳۹
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

زنجان-به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ایمنی وبهداشت کارگران، مجمع دانشجویان عدالتخواه  خطاب به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نامه ای نوشت.

 

نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

متن نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقاي حجت الله عبدالملکی

 

 وزیر محترم تعاون،كار و رفاه اجتماعی

 

سلام علیکم

 

چند ماهی از آغاز به کار شما به عنوان وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعي نمی گذرد كه متاسفانه دوباره با خبر حزن آلود از دست رفتن جان ارزشمند سه كارگر شركت"فولاد ناب ارش ابهر" مواجه شديم.

 

ميگوييم  دوباره زیرا شوربختانه در اين روزها جان کارگران بی ارزش تر از اين حرف ها شده است كه بخواهيم  به موضوع پرتکرار سوانح کارگری و عدم رعايت ايمني و بهداشت كارگران بپردازيم؛اما ماجراي از دست رفتن سريالي جان سه كارگر وداغدار شدن خانواده هایشان برای نجان بیل کارفرما ،کارد را به استخوان رسانده است!

 

موضوع ایمنی کارگران در محیط کار مسئله مهمی است که بایستی توسط شخص شما مورد پیگیری قرار گیرد وبرنامه هایی برای ارتقاء ایمنی کارگران وکاهش خطرات و صدمات آنها ارائه شود؛بخصوص برنامه هایی برای تقویت بازرسی کار.اما موضوع ریشه دیگری دارد وفقط مربوط به سهل انگاری یک کارفرما نیست بلکه مسئله کاهش قدرت کارگران در مقابل کارفرما به دلیل سرکوب های قانونی است!

 

کاهش قدرتی که منجر به خلق شرایطی شبه استثماری برای کارگران شده که در آن کارفرما از هرحقی در مقابل کارگر خود برخوردار است و حتی ابزار کارش را باارزش تر از جان کارگر می داند واین شرایط در حالی رقم میخورد که بیش از چهاردهه از انقلاب مستضعفان و پابرهنگان می گذرد.

 

اگر به دنبال ایجاد تعادل در این شرایط ناعادلانه هستید،افزایش توان بازرسی کار،ادارات کار وحل مشکل کمبود نیرو در این بخش قطعا یک نیاز به حساب می آید اما ریشه ماجرا قدرت نداشتن جمعیت کارگران است وباید برای نظارتی بهتر واحیای حقوق کامل کارگران دوباره به سمت بهادادن به تشکل های کارگری پیش رفت واز این ابزار مهم کمک گرفت.

 

تشکل های کارگری می توانند با ساختارمند کردن مطالبات کارگران،برای آن ها قدرتی ایجاد کنند تا بتوانند در شرایط نابرابر فعلی که یک کارفرما میتواند با یک دستور حماقت بار جان سه کارگر را بستاند،توان قدرت را بین کارگران و کارفرما ایجاد کنند تا یک کارفرما نتواند هربلایی که دلش خواست بر سر نیروی انسانی ما بیاورد.

 

پیگیری این امر توسط شما از خواسته های حقیقی کارگران و جنبش عدالتخواه دانشجویی می باشد وامیدواریم که حمایت های دولت شما از کارگران محدود به زمان انتخابات نباشد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار