خبرهای داغ:
مسئول کتابخانه علامه امینی ملایر خبر داد

برگزاری نشست بررسی معنویت در ادبیات کودک و نوجوان در ملایر

ملایر-مسئول کتابخانه علامه امینی ملایر از برگزاری نشست بررسی معنویت در ادبیات کودکان و نوجوانان در کتابخانه علامه امینی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۰۸
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرند آزرم از برگزاری نشست بررسی معنویت در ادبیات کودکان و نوجوانان در کتابخانه علامه امینی خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و با توجه به اهمیت مبحث معنویت در دنیای کنونی، حضور و نقش پررنگ این مهم در زندگی کودکان و نوجوانان با همکاری مه سیما سهرابی از بانوان فرهیخته و اهل قلم شهرستان ملایر به بررسی این موضوع در ادبیات کودک و نوجوان پرداخته شد.

وی با بیان اینکه در این نشست به نقش سازنده و مثال زدنی معنویت در زندگی به خصوص در زندگی کودکان و نوجوانان اشاره شد، افزود: با توجه به اینکه ذات انسان خدا دوست و خدا پرست خلق شده قرابت و نزدیکی به این موضوع و توجه به ذات اقدس باری‌تعالی کمک شایان توجهی به ایجاد آرامش و دور شدن از هر حس منفی و استرس زا است.

مسئول کتابخانه علامه امینی ملایر در ادامه  راه حل بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی در دنیای کنونی را اتصال به نقطه آغاز هستی دانست و ادبیات و کتاب کودک را راهی بسیار روشن برای نیل به این هدف معرفی کرد.

وی استان همدان را قطب ادبیات کودک و نوجوان ایران دانست و افزود: این استان با دارا بودن تعداد زیادی از نویسندگان مطرح در عرصه کودک و نوجوان حرف‌های تازه‌ای برای کودکان ایران زمین داشته و دارد.

آزرم از حضور چشمگیر معنویت در فضای شعر و آثار نویسندگان ابراز خرسندی داشت و افزود: هیچ زبانی چون زبان شعر و هنر قادر به انتقال مفاهیم عمیقی چون خدا و ائمه معصوم(ع) ما ندارد و با زبان هنر بهترین و شیواترین پیام‌ها را می‌توان به مخاطب کودک و نوجوان ارائه داد که البته  بسیار مورد استقبال ایشان هم خواهد بود.

وی عنوان کرد: در ادامه این نشست نیز به کتاب خدا در این قصه ها نوشته مسلم گریوانی پرداخته شد و گوشه‌هایی از این کتاب برای مخاطبان قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات