به گفته دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان سند نظام مسائل آموزش و پرورش در دو سرفصل ملی و استانی تدوین شده و در راستای نگارش آن از نظرات کارشناسان و صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش نظرخواهی شده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۰۶
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی صبح امروز در نشست بررسی و رونمایی از سند نظام مسائل آموزش و پرورش در رشت اظهار داشت: این سند به همت مرکز مطالعاتی جمعیت فرهنگیان جوان که ذیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در حال فعالیت هستند تدوین پیاده‌سازی شده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان شناسایی و ارائه راهکار در راستای رفع چالش‌های حوزه آموزش و پرورش را از جمله اهداف تدوین این سند دانست و گفت: سند نظام مسائل آموزش و پرورش در دو سرفصل ملی و استانی تدوین شده و در راستای نگارش آن از نظرات کارشناسان و صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش نظرخواهی شده است.

پوریوسفی با اشاره به نقش و اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور تصریح کرد: رفع چالش‌های موجود در مسیر فعالیت این حوزه لازمه توسعه کشور و رشد همه جانبه
آینده است.

وی ضمن تشریح بخش‌های مختلف سند نظام مسائل آموزش و پرورش افزود: چالش‌های موجود در نظام یاددهی و یادگیری، مسائل بنیادی و محتوایی، مسائل اجرایی و مشکلات برون سازمانی و درون سازمان وزارت آموزش و پرورش از بخش‌های بررسی شده در این سند است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان، آموزش و پرورش را نقطه‌ای حیاتی در تحقق توسعه و پیشرفت کشور دانست و خاطرنشان کرد: براساس فرموده مقام معظم، منطق ایجاد دستگاه آموزش و پرورش انسان‌سازی است و لازم است تا مسئولان این حوزه توجه داشته باشند که تربیت نسلی کارآمد، توانمند، عالم و جهادی راهکار ترسیم آینده درخشان برای کشور است.

پوریوسفی شناخت مسائل و چالش‌های موجود در مسیر فعالیت آموزش و پرورش را گامی مهم در مسیر تحقق تحول بنیادین این دستگاه دانست و گفت: تحول نظام تعلیم و تربیت، گامی مهم در مسیر کمال انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات