خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تامین و اهدای ۵۰ هزار جهیزیه، ساخت و و مرمت بیش از ۱۵ هزار مسکن برای محرومین، آزادسازی ۶ هزار و ۷۳۰ زندانی غیرعمد، اشتغال‌زایی پایدار برای بیش از هزار نفر به ویژه جوانان با ارائه تسهیلات از جمله دستاورد‌های گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در کشور است.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۲۳
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا الله بداشتی عصر شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی رسم هجرت در قم با اشاره به اینکه این همایش به میزبانی بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) و با حضور مسئولین مرکز مطالعات حرکت‌های جهادی و مسئولین مجامع استانی سراسر کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: این همایش با هدف توانمندسازی مسئولین حرکت‌های جهادی و اعضای مجمع جهادگران، انتقال تجارب و انعکاس الگو‌های اثربخش قابل تکثیر هر استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: این افراد به نمایندگی از ۴۲ هزار گروه جهادی کنار هم جمع شدند تا با نظام پیامد محور و نگاه فرصت محوری در مسیر تحول هوشمندانه با تکیه بر مردم و استفاده از دستگاه‌های پشتیبان برای ساخت ایرانی آباد تلاش کنند و بر این امر واقف هستند که بدون عاملیت مردم هر کاری ناتمام و نارسا است و لذا این جهادگران با تکیه بر مردم و با استفاده از ظرفیت مردم به مردم خدمت می‌کنند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: هسته گروه‌های جهادی کوچک دانای ما هسته‌های بزرگ توانای مردمی را فعال می‌کنند تا مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و در دو سال اخیر در شیوع کرونا را با استفاده از ظرفیت مردم حل کنند.

الله بداشتی با تاکید بر اینکه طول و عرض بسیج طول و عرض انقلاب اسلامی است و همه جهادگران در این پهنه در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: این فعالیت از فرامین مقام معظم رهبری نشات می‌گیرد و جهادگران در لبیک به امر، ولی خود تمام قد در مسائل ورود می‌کنند و سفیران خدمت بی‌منت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نحوه تشکیل بسیج سازندگی با فرمان رهبر معظم انقلاب و تشکیل گروه‌های جهادی و سیر تکاملی آنان تاکنون پرداخت و ادامه داد: مجمع جهادگران از دل گروه‌های جهادی به عنوان شبکه جهادی و بدنه مردمی و مشورتی بسیج شکل گرفت که کار سیاستگذاری فکری و هماهنگی فعالیت‌های جهادی را بر عهده دارد و به عنوان حلقه واصل بین رهبر انقلاب و ملت میدان‌داری می‌کند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور یکی از شاخص‌های برگزاری دوره رسم هجرت در قم را یافتن راهکار‌ها برای حل مشکلات اقتصادی مردم عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال وارد کردن ضربه نهایی از طریق اقتصاد به این نظام است و گروه‌های جهادی مصمم هستند موفقیت‌های خود را که از روحیه جهادی آن‌ها نشات می‌گیرد، در زمینه اقتصادی نیز تکرار کنند.

الله بداشتی گزارشی از خدمات گروه‌های جهادی سراسر کشور در موضوع کرونا ارائه کرد و گفت: از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ گروه‌های جهادی در حوزه کمک مومنانه بیش از ۱۷ میلیون بسته معیشتی، بیش از ۱۶ میلیون بسته بهداشتی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ لوازم التحریر، ۵۵ هزار و ۵۶۳ دستگاه تبلت، و بیش از ۶۰۰ هزار جفت کفش و لباس را به خانواده‌های محروم و آسیب دیدگان از کرونا اهدا کردند.

وی افزود: تامین و اهدای بالغ بر ۵۰ هزار جهیزیه، ساخت و و مرمت بیش از ۱۵ هزار مسکن محرومین، آزادسازی ۶ هزار و ۷۳۰ زندانی غیرعمد، اشتغال‌زایی پایدار برای بیش از هزار نفر به ویژه جوانان و توانمندسازی آنان با ارائه تسهیلات از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در کشور است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه این سازمان در سراسر کشور در رفع موانع و مشکلات مردم برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد، گفت: بسیج سازندگی در حوزه‌های عمرانی، امنیت غذایی و شناسایی قطب‌های اقتصادی در استان‌ها برنامه‌های خوبی دارد که در این همایش در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود.

الله بداشتی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی به دنبال چشاندن شهد شیرین موفقیت اقتصادی به کام مردم و رفع مشکلات و موانع در مناطق کمتر توسعه یافته با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی مردم سالار است و دستگاه‌های دیگر را نیز در این مسیر وارد می‌کند تا با یک حرکت جمعی اقتدار و بالندگی را برای نظام به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها