مدیر عامل موسسه درمان بسیجیان خبرداد؛
با مشارکت فعال خیرین، 8 درمانگاه جامع همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در استان های کرمانشاه، مرکزی، همدان و اصفهان به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۴۱
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، «سمن»‌ های فعال در کشورهای پیشروی حوزه بهداشت و درمان، به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظام سلامت محسوب می‌شوند . در کشورما نیز وجود فرهنگ کار خیر و داوطلبانه ، در کنار آموزه‌های دینی و مذهبی توانسته است اقدامات موثر و ویژه ای را برای رشد و توسعه زیر ساخت های ملی و استانی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد فراهم نماید ، بگونه ای که طی چند سال اخیر بخشی از خلاء های حوزه بهداشت و درمان توسط این مجموعه ها مرتفع شده است.

موسسه خدمات درمانی بسیجیان به عنوان موسسه ای غیرانتفاعی و وابسته به بنیاد تعاون بسیج، از سال 1375 مطابق با رسالت های سازمانی خود و با در اختیار داشتن بیش از 57هزار متر مربع فضای درمانی در سراسر کشور، در قالب 60درمانگاه تخصصی ، در حوزه های گوناگون "درمانی"، "بیمه ای"، "مددکاری" و "آموزش و مشاوره" مشغول ارائه خدمت می باشد. این موسسه بیش از 12هزار خانوار را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی داشته و تا کنون بیش از 6 هزار زوج نابارور را تحت درمان حمایتی قرار داده است. فرآیند توسعه مراکز درمانی از خرید زمین، طراحی نقشه، احداث و تامین تجهیزات تا اداره درمانگاه ها تماما توسط موسسه مدیریت گردیده و از این حیث دربین موسسات درمانی و بهداشتی کشور، منحصر به فرد می باشد.

عیسی مالمیر مدیر عامل موسسه درمان بسیجیان در حاشیه مراسم افتتاح درمانگاه ایرانشهر گفت: درمانگاه عمومی ولایت شهرستان ایرانشهر پنجمین درمانگاهی است که در راستای توسعه جهشی زیرساخت های ارائه خدمات درمانی، افتتاح و راه اندازی شده است. وی افزود: هدف از توسعه جهشی مراکز درمانی ، ارائه خدماتی کیفی، مطابق با تعرفه های وزارت بهداشت و درمان به آحاد مردم و بسیجیان است .

هم اینک از ۶0 درمانگاه فعال در سطح کشور، 4 درمانگاه در استان سیستان و بلوچستان دایر بوده که تا پایان سال ١۴٠۴ به ١۴ درمانگاه افزایش خواهد یافت.

مالمیر گفت: با تدوین الگویی شفاف برای مشارکت جامعه خیرین در سراسر کشور وهمچنین تجمیع منابع موسسه خدمات درمانی بسیجیان و حمایت های بنیاد تعاون بسیج، جهش در توسعه مراکز درمانی جامع آغاز و در صددیم در هفته بسیج ،8 درمانگاه دیگر را در استان های کرمانشاه، مرکزی، همدان و اصفهان افتتاح و راه اندازی نماییم.

وی ضمن تقدیر از حمایت نهادهای مردمی و جامعه خیرین به موسسه خدمات درمانی بسیجیان افزود : توسعه مراکز درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت های موسسه بوده که با هم افزایی و تجمیع ظرفیت های مردمی، این مسیر کوتاه تر خواهد گردید.

ارسال نظرات