رییس فدراسیون ورزش های همگانی از کاهش پنج درصد مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی خبر داد و گفت: این رقم از ۵۱ درصد در سال ۹۶ به ۴۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۵۹
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، افشین ملایی شامگاه یکشنبه در نشست شورای ورزش همگانی استان ایلام اظهار داشت: کم تحرکی مردم طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است که این آمار و ارقام بسیار نگران کننده است.

وی افزود: افزایش درصد تحرک مردمی یکی از دغدغه های مهم مسوولان وزارت ورزش است که در این راستا تاکنون زیرساخت های بسیار فراوانی ایجاد شده و رقم های هنگفتی هزینه شده ، اما هنوز نتوانسته ایم درصد تحرک و مشارکت مردم را در ورزش و فعالیت های ورزشی افزایش دهیم.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: هر اندازه میانگین ساعات ورزش همگانی در کشور افزایش یابد، بطور قطع از یک سو موجب افزایش شور و نشاط مردمی و از سوی دیگر سلامت در خطر نخواهد بود.

ملایی تاکید کرد: همه باید به این باور برسیم که ورزش کردن و فواید آن در رفتار و سلامتی ما بسیار تاثیرگذار است.

وی از رایگان شدن هزینه دوره های ورزش همگانی در ایلام خبر داد و گفت: تمامی دوره های ورزش همگانی تا پایان سال در ایلام رایگان شده و از شرکت کنندگان هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی اضافه کرد: برای این استان بر اساس بضاعت فدارسیون ورزش های همگانی کمک مالی تخصیص داده خواهد شد.

ملایی خواستار تغییر نگرش به ورزش همگانی در کشور شد و افزود: یک واحد سرمایه گذاری در ورزش همگانی بیش از سه واحد برداشت مثبت و بازگشت سرمایه را به دنبال دارد.

ارسال نظرات