در سفر سردارجانشین فرمانده کل سپاه به شهرکرد؛
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به شهرکرد، با خانواده های معظم شهیدان: ارجمند، علی بابایی ،مومنی و حاتمیان دیدار کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۷۴
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛سردارجانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بام ایران با خانواده معظم شهیدان تازه تفخص شده "رستم علی بابایی شهرکی " و " اسکندر مومنی شهرکی "  همچنین خانواده معظم سردار شهید "الیاس ارجمند" و استوار وظیفه  "ایمان حاتمیان"جمعی فرماندهی انتظامی  شهرستان "سرچهان" از توابع استان فارس 19 آبان ماه سالجاری به درجه رفیع شهادت نائل شد، دیدار کرد.

سرتیپ پاسدار علی فدوی در دیدار با خانواده معظم شهدا گفت: ما با گدایی میرویم به منازل شهدا که گدایی کنیم، شما مادران و پدران شهدا در پیشگاه الهی روسفید هستید به خاطر صبر و استقامت و شهدای که تقدیم انقلاب  اسلامی کردید.

یادگار سالهای دفاع مقدس در ادامه ضمن آرزوی صبر و سلامتی برای خانواده معظم شهدا افزود: انشاالله دعای شهیدان همراه شما و کل خانواده ها باشد، از این پدر و مادر شهیدان میخواهم در حق مقام معظم رهبری، نظام مقدس جمهوری اسلامی وسپاه پاسداران دعا کنند.

سردارجانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درادامه اظهارکرد: قطعاً راه شهدا در این ۴۳ سال پرتلالو و نورانی بوده و نه تنها در داخل کشور جوان‌ها را خیلی مشتاق کرده، این راه، راه درستی است که خیلی ازکشورها از شهدا و انقلاب اسلامی و جوانان مومن ایران الگوی گرفتند.

یادگار سالهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه خانواده های معظم شهدا مایه برکت و فضیلت کشور هستند گفت: باید قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشیم، خانواده‌های شهدا موجب عزت و پالایش روح می‌شود، شجاعت، فداکاری و دلاور مردی شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنها در تاریخ رشادت‌های انقلاب اسلامی ثبت شده و دیدار با آنان افتخاری بزرگ و تجدید بیعتی با آرمان‌های والای شهدا و امام شهیدان است.

"سردار شهید الیاس ارجمند"

سردار شهید" الیاس ارجمند" فرزند لهراسب، فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام، دشت پا گرد شهرستان لردگان استان چهارمحال وبختیاری در سال ۱۳۳۹شاهد تولد کودکی بود که بعدها از بزرگترین فرماندهان یکی از تیپ های عملیاتی سپاه شد.

در اروندرود وعملیات والفجر8 ، غروب۲۳ بهمن ۱۳۶۴ ضد حملات دشمن سنگین و طاقت فرساست و شهید ارجمند برای مقابله با تعداد زیادی از تانکهای عراقی که در صدد نفوذ به جبهه خودی بودند با آرپی چی هفت به نبرد با تانکهای دشمن می رود و چند دستگاه تانک دشمن را از کار می اندازد که در این حین از ناحیه سر مجروح و از شدت مجروحیت بر زمین می افتد.امدادگران باتلاش او را به پشت جبهه میرسانند اما در بین راه به آرزوی دیرینه خود  شهادت رسید و پس از تشیع در گلزار شهدای مال خلیفه آرام گرفت.

 

"شهدای تازه تفخص شده از شهرکیان شهرستان شهرکرد"

شهید "رستم علی بابایی" فرزند مرحوم حاج سلطانعلی در تاریخ ۲۸ فروردین سال 1367در تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل آمد و سال ۱۳۹۴در گلزار شهدای گمنام بردخون شهرستان دیر استان بوشهر پس از تشیع با شکوه به خاک سپرده شد و اکنون پس از ۳۳ سال از طریق DNA هویتش شناسایی گردیده است.

مادر شهید رستم علی بابایی شهرکی پس از ۳۳ سال دوری از فرزند شهیدش با حضور در یادمان شهدای گمنام و مزار شهید علی بابایی با قرائت فاتحه، سجده شکر به جا آورد.

 

همچنین "شهید اسکندر مؤمنی شهرکی"، فرزند فتح اله، متولد سال ۱۳۴۱،همراعه با رزمندگان  تیپ ۴۴ حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به فیض شهادت نایل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.

پیکر مطهر این شهید به عنوان شهید گمنام در سال ۹۶ در شهر افوس شهرستان فریدن استان اصفهان به خاک سپرده شد و اکنون پیکر مطهرش از طریق DNA شناسایی شده است.

 

"شهید مدافع امنیت سرباز انتظامی"

استوار وظیفه  "ایمان حاتمیان" از کارکنان انتظامی سرچهان هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ شوتی حامل قاچاق مشکوک و پس از دستور ایست، راننده بدون توجه به دستور پلیس و به صورت عمدی با سرباز وظیفه "ایمان حاتمیان" به شدت برخورد که پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل شد،پیکر پاک ومطهراین شهید پس از تشییع در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام  شیراز، برای خاکسپاری به شهرستان "شهرکرد" انتقال داده شد.

ارسال نظرات