فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه:

بسیج در دفاع مقدس شکل گرفت در عرصه سازندگی خود را نشان داد و در نهضت خدمت رسانی مفهوم پیدا کرد

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته بسیج در این شهرستان پرداخت.
کد خبر: ۹۳۹۰۴۲۱
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

به گزارش روابط عمومی  سپاه حضرت قمر بنی هاشم شهرستان فیروزکوه:در این نشست که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج برگزار گردید فرمانده سپاه شهرستان ضمن قدردانی از نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به  شرح برنامه های اجرایی سپاه و بسیج شهرستان فیروزکوه در هفته ی بسیج پرداخت.
سرگرد محمد حیدری منش گفت:بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی با حکمت حضرت امام در پنج آذر 1358 شکل گرفت و  نهال این شجره طیبه غرس شد،شاید در آن هنگام حضرت امام احساس کردند که باید مجموعه ای مردمی و مکتبی وجود داشته باشد که به مردم خدمت کند و برای حفظ امنیت و با تکیه بر روحیه   اخلاص و ایمان و تقوا سختی های جمهوری اسلامی را پشت سر بگذارد،در ابتدای راه بروز و ظهورش در دفاع مقدس بود.
در دفاع مقدس بسیج جلوه های مختلفی داشت و صحنه های زیبایی را از   خود گذشتگی و ایثار خلق کرد،درآن زمان شاید مثل امروز برای برخی خوزستان گرم بود و  کردستان در این فصول سرد بود و تمایل نداشتند در گرمای خوزستان و سرمای کردستان حضور پیدا کنند اما یک ندای آسمانی اتفاق افتاد وآن هم بسیج بود که افرادی را از سرتاسر کشور به دفاع مقدس آورد که حماسه های زیبایی را خلق کردند و تقدیم هزاران شهید در مکتب دفاع مقدس این جریان را شکل داد و به سمت اهداف متعالیش رهنمون کرد.
بعد از دفاع مقدس یاد گرفتیم که باید روی پای خودمان بایستیم و باید تکیه به توان خودمان داشته باشیم و الگویی که در دفاع مقدس  با حضور بسیج شکل گرفته بود در عرصه  سازندگی خودش را نشان داد ، حضور بسیج در عرصه  خدمت رسانی به مردم ، در عرصه  کمک به نیازمندان و ایجاد نهضت خدمت رسانی و کمک به جبهه ی مقاومت ، اینها همه عناوینی بود که بسیج در آنها مفهوم جدید پیدا کرد.
بسیج در بلایای طبیعی در عرصه هایی که نیاز بود به مردم خدمت شود با برنامه و به شکل سازماندهی شده حضور پیدا کرد و جلوه های آن را در بلایای طبیعی چند سال اخیر مثل سیل سال 98 ،زلزله ی سال 96 و زلزله ی سال  99  و اتفاقاتی که اخیرا افتاد دیدید .
 امسال با همین رویکرد و نظر به فرمایش مقام معظم رهبری شعار هفته ی بسیج سال 1400( بسیج پاره تن مردم است) انتخاب شد و در همین راستا برنامه های مختلفی برای گرامی داشت این ایام در نظر گرفته شد .
در ستاد هفته ی بسیج شهرستان فیروزکوه ما 110 برنامه برای هفته ی بسیج برنامه ریزی کردیم که در سطح  پایگاه ها ،حوزه ها و کانون های اقشاری بسیج برگزار می شود و این برنامه ها از 29 آبان آغاز و تا پنجم آذر ماه ادامه دارد.
وی اظهار داشت: توزیع بسته های معیشتی در میان نیازمندان و افرادی که به دلیل بیماری کرونا دچار مشکل شده اند.
افتتاح پروژه های سازندگی و آب رسانی به مزارع و باغات کشاورزی روستاهای شهرستان.
برنامه هایی در عرصه فضای مجازی و رسانه اعم از پویش ها و مسابقات .
مسابقات ورزشی والیبال و فوتسال در سطح حوزه های مقاومت.
رزمایش سراسری ثامن الائمه که همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
رزمایش اقتدار بسیج در سوم آذر ماه با حضور هزار نفری بسیجیان شهرستان .
عطر افشانی و گلباران مزار شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهداء.
 اجرای برنامه های فرهنگی در قالب آبروی کوچه ها و افتخار محله ها برای تجلیل از مقام شامخ شهداء.
شروع به اجرای سند راهبردی 10 ساله بسیج مبتنی بر بیانیه ی گام دوم انقلاب،با اجرای برنامه هایی نظیر مسابقه کتابخوانی و برنامه هایی که در حوزه ی فرهنگ و رویکرد اعتقادی مردم تاثیر گذار است بتوانیم گامی رو در راستای نگاه اعتقادی و تفکر انقلابی بیسیج برداریم.
برنامه های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی.
برنامه های مشاوره و کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت گارگاهی در سطح حوزه و پایگاه ها و به صورت مجازی.
اجرای گشت های محله محور در محله های اسلامی  برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی. تقدیر از بسیجیان مخلص شهرستان فیروزکوه بخشی از برنامه های هفته بسیج در سپاه این شهرستان است.

ارسال نظرات