خبرهای داغ:
تبریز- مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان آذربايجان شرقي از انتشار فراخوان پانزدهمين دوره مسابقات قرآني «مدهامتان» خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۴۹۱
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد هادی نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهارداشت: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی «مدهامتان» در گروه‌های سنی زیر 7 سال، 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه، ترویج معارف قرآنی، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم است.

هادی نیا یکی دیگر از اهداف برگزاری مسابقات را شناسایی استعدادهای مردمی و تلاش برای تقویت این استعدادها دانست و تصریح کرد: بر اساس آئین نامه ابلاغی؛ پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به صورت حضوری، مجازی و ارسال فایل در بستر سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا تدابیر لازم برای بهره‌مندی از فضای مجازی به صورت ارسال فایل برای اجرای این دوره از مسابقات اتخاذ شده است همچنین با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا در استان برخی از رشته‌ها به ‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

هادی نیا با بیان این‌که این دوره از مسابقات برای متولدین 94 به بعد، 7تا 16 سال ( متولدان 84 تا 93) و رده سنی 17 تا 30 سال ( متولدان 83 تا 70) برگزار می‌‎شود، گفت: جلسات سنتی قرآن ( قاریان و مربیان قرآن) و بخش استعداد یابی کودکان زیر هفت سال از بخش‌های ویژه این سری از مسابقات است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این‌که بخش ویژه این مسابقات شامل دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعدادیابی است، افزود: در بخش ویژه قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل 7 نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می‌‌شود و گزارش برنامه را در رواق نور در سامانه بچه‌های مسجد ارسال می‌کنند.

هادی نیا با بیان این‌که در رشته اذان ویژه برادران مسابقات در رده سنی 7 الی 30 سال اجرا می‌شود، گفت: رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران و برای گروه سنی زیر 7 سال و 7 الی 16 سال است. همچنین استعدادیابی در گروه سنی زیر 7 سال و 7 تا 16 سال ویژه برادران و در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و قرائت ترتیل ویژه برادران و خواهران در گروه سنی 17 تا 30 سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله استانی مسابقات در رشته قرائت تقلیدی ویژه برادران در گروه سنی 7 الی 16 سال اجرا می‌شود عنوان کرد: این دوره از مسابقات در رشته مفاهیم ویژه برادران و خواهران در گروه سنی 7 الی 30 سال، مکبری ویژه برادران در گروه سنی زیر 7 سال و 7 الی 16 سال و رشته حفظ جزء 30 ویژه برادران و خواهران در گروه سنی 7 الی 16 سال برگزار می‌شود.

هادی نیا در رابطه با محدودیت‌های شرکت در این دوره از مسابقات نیز یادآور شد: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات مدهامتان دوره گذشته (سیزدهم و چهاردهم) را کسب کرده‌اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار را 30 آذر ماه اعلام کرد و گفت: این دوره از مسابقات نیز مانند گذشته در بخش‌های کانونی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود که به نفرات اول تا سوم هر بخش در مرحله شهرستانی به مرحله استانی این سری از مسابقات راه پیدا می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این‌که برگزیدگان مرحله استانی دی‌ماه سال جاری معرفی خواهند شد، گفت: برگزیدگان استانی به مرحله کشوری که اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود؛ راه پیدا خواهند کرد.

ارسال نظرات