خبرهای داغ:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: شهید علی لندی در دنیای امروز توانست با آن اقدام شجاعانه خود یاد شهدای نوجوان را زنده کند و روشنگر این مسیر مقدس باشد.
کد خبر: ۹۳۹۰۶۷۷
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

دکتر علی خدادادی در نخستین شعرواره ملی بشردوستی که به میزبانی جمعیت هلال احمر استان خوزستان و در سالن اجتماعات شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد گفت: ۲۳ شهید دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی به حق عالمانی بودند که به اوج ایمان رسیدند و می‌توانند به عنوان الگوی ازخودگذشتگی و ایثار به جامعه معرفی شوند.

وی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره‌ها و شعرواره‌ها نوعی برنامه‌های فرهنگی برای جذب و تثبیت جوانان هستند که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون بیشتر به آنها پرداخته شود.

خدادادی اظهار کرد:‌ این شعرواره با هدف ماندگاری اهداف و رسالت جمعیت هلال احمر در آسمان ادبیات ایران، خلق و تجمیع بانک اشعار بشردوستانه برای امروزیان و آیندگان (با چاپ کتاب آثار برگزیدگان)، ترویج فرهنگ و اندیشه‌های انسان‌دوستانه در جامعه، گسترش عینی نوع دوستی و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در زمینه تأثیر در جامعه امروز و نیز تربیت نسل‌ها، توجه به دغدغه‌مندی روز مردم و پرداخت ادبی به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با هدف رفع و تاب‌آوری در برابر آنها، ترویج آموزه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رسیدن به جامعه‌ای ایمن و افزایش تاب‌آوری اجتماعی، گسترش فرهنگ ازخودگذشتگی با تاسی از فداکاری‌های مدافعین سلامت،کادر درمانی و امدادی، آموزه‌های قرآن و اهل بیت، شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی، نهادینه کردن انسان‌دوستی در جامعه با ابزار شعری برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی افزود: شهید علی لندی در دنیای امروز توانست با آن اقدام شجاعانه خود یاد شهدای نوجوان را زنده کند و روشنگر این مسیر مقدس باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن تقدیر از همکاری دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و آزاد اسلامی واحد دزفول خاطرنشان کرد: ۲هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این شعرواره ارسال شد که هزار و ۱۵۶ اثر به مرحله داوری راه یافتند. از این تعداد ۷۰ اثر ارزنده در هر بخش و در نهایت ۱۰ اثر ممتاز انتخاب شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها