علی بینش در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

ایران در سایه تفکر بسیجی قدرت برتر منطقه است

تبریز- مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: ایران در سایه تفکر بسیجی قدرت برتر منطقه است.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۹۱
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

علی بینش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  آذربایجان شرقی، گفت: بسیج نگاه ارزشی و انسانی در جامعه اسلامی و در واقع سرحلقه و اتصال است برای تقویت انرژی جامعه و شرایطی ایجاد می کند تا همه امورات در راستای نظام قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در واقع می توان گفت این تفکر و ایده امام راحل در تشکیل بسیج امداد الهی بوده است که موجب انسجام جامعه شده است و همه آحاد جامعه در اثر اطمینان به آن در فعالیت های اجتماعی مشارکت دارند.

حق مطلب بسیج تاکنون ادا نشده است

بینش ادامه داد: اهمیت و جایگاه بسیج به قدری مهم و شفاف است که تاکنون هر مطلبی در این خصوص مطرح شده است نتوانسته حق آن را ادا کند.

بینش اظهار کرد: لازمه تربیت انسان های دین مدار، اخلاق مند و متعهد به اهداف و آرمان ها و دارای خودباوری و آزاد اندیشی درسایه فرهنگ بسیجی است.

بسیج انرژی و اراده جامعه را گردهم می آورد/ایران در سایه تفکر بسیجی قدرت برتر منطقه است

ایران در سایه تفکر بسیجی قدرت بزرگی در منطقه است

وی خاطرنشان کرد: هرچه فرهنگ همدلی و ایثار و مقاومت در جامعه گسترش یابد به همان میزان در برابر دشمنان مقاوم خواهیم بود و اگر امروز دشمنان ایران را قدرت بزرگی در برابر خود می بینند ناشی از تفکر بسیجی است.

بینش ادامه داد: تاثیر این اقتدار در دنیا را باید به کودکان منتقل کنیم، جامعه این استعداد و توانمندی را دارد تا برابر دنیا بایستد و حق خود را مطالبه کند و الگویی برای ملت های ستم دیده دنیا شود.

وی با اشاره به فعالیت بسیجیان در عرصه های مختلف گفت: بسیجی مرد میدان است و در هر برهه ای وارد کارزار شده است که نمونه آن ریشه کنی فلج اطفال با حضور و نقش بسیجیان در واکسیناسیون بود.  

حضور بسیج در مناطق محروم برگرفته از آموزه های دینی

بینش افزود: در مناطق محروم نیز شاهد فعالیت و نقش آفرینی بسیج هستیم از امداد و آموزش فرهنگی تا تعمیر و ساخت خانه، آبرسانی به روستاها که همه این ها نشان از همنوعی و آموزه های دینی است که بسیج به تاسی از آن ها در میدان است و هرجا نیاز باشد بدون توجه به زبان و ... به همنوعان خود از کمک دریغ نمی کند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و نوع دوستی در سایه بسط و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی محقق می شود، بیان کرد: آرمان ها و شعارهای نظام در این فرهنگ و تشکل است که محقق می شود.

نهادهای فرهنگی باید ذهن و زبان جامعه را پذیرای فرهنگ بسیج کنند

بینش اظهارداشت: مجموعه و نهادهای فرهنگی باید ذهن و زبان جامعه را پذیرای فرهنگ بسیج کنند چراکه تاثیر این فرهنگ را سال هاست در برهه های مختلف دیده ایم و کانون پرورشی نیز به عنوان نهاد فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در این خصوص وظایفی دارد و تا جایی که امکان دارد در این خصوص تلاش می کند.

وی افزود: فعالیت فرهنگی کانون در مناسبت های مختلفی چون ارتحال امام، هفته دفاع مقدس، سوم خرداد، دهه فجر و ... از اقداماتی است که تلاش دارد فرهنگ بسیجی و جهادی را تبیین و ترویج کند چراکه اگر این تفکر در بین کودکان و نوجوانان به درستی تبیین شود انسان های شایسته ای برای آینده تربیت خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار