خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مهمترین وظیفه بسیج در جامعه امروز دفاع در برابر تهاجمات سنگین غرب و جنگ نرم است.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۲۰
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تبریک هفته بسیج، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج، اظهار داشت: بسیج برای جوانان، شورآفرین؛ برای دوستان، امیدآفرین و برای دشمنان، بیم‌آفرین است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته بسیج، افزود: بسیج به دلیل شاخصه‌هایی از جمله مردمی و انقلابی بودن، ایجاد امید، انگیزه، امنیت و آرامش، خدمت صادقانه و بدون چشم‌داشت به آحاد جامعه، جزئی از وجود مردم است و با توجه به همین ویژگی مردمی بودن بهترین شعار، شعار «بسیج پاره تن مردم است» انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خصوص اینکه بسیج همواره به عنوان نیروی مردمی در هر عرصه‌ای که نیاز بوده حضور داشته است، گفت: بسیج در کشور ما زاییده انقلاب اسلامی است و در عین حال به عنوان نیروی حافظ انقلاب نقش ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه رابطه متقابل بین انقلاب، تداوم انقلاب و بسیج وجود دارد که از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند، ادامه داد: از جمله تأثیرات به‌سزای آن در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی کشور و به ویژه در مناطق محروم بوده است.

شعبانی‌موثقی با اشاره به دستاوردهای بسیج افزود: بسیج در حوزه فرهنگی و از جمله ارتقاء و تعميق بينش مذهبی و اعتقادی اعضاء در مقابله منطقی با تهاجم فرهنگي و كمک به نهادينه كردن اخلاق و باورهای دينی و همچنین تشکیل حلقات صالحين در راستای فعالیت‌های قرآنی، احکام شرعی و بصیرت افزایی موفق بوده است.

وی ابراز داشت: همچنین در فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی از قبیل اردوهای جهادی و سازندگی، بسیجیان در عملیات سازندگی مناطق محروم و حضور پرشور در مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله و ایجاد امنیت اجتماعی و سربازی گمنام امام زمان(عج) در برابر تجاوز دشمنان داخلی و خارجی و مبارزه با فساد اجتماعی نقش‌آفرینی مؤثری داشته‌اند.

امام جمعه همدان در رابطه با ظرفیت بسیج و پا بکار بودن آن بیان کرد: ظرفیت بسیج استان، ظرفیت بالایی است؛ جوانان نخبه، انقلابی، پای کار و با اخلاص در مجموعه بسیج جمع شده‌اند و فرماندهان بسیج استان نیز از درایت و کارآمدی و تقوای زیادی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در بخش امنیتی آموزش‌های لازم در حال انجام است و در گذشته هم برگزار شده است، گفت: در بخش فرهنگی نیز طرح‌هایی برای حلقات صالحین در نظر داریم که باید امکان‌سنجی لازم صورت بگیرد، چراکه تربیت نیروهای مومن و متخصص باید سرلوحه کارهای بسیج قرار گیرد.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: مهمترین وظیفه بسیج در جامعه امروز دفاع در برابر تهاجمات سنگین غرب و جنگ نرم است.

وی گفت: تلاش در راستای تبیین گام دوم انقلاب و کمک به دولت در راستای سازندگی و به ویژه جذب آحاد مردم از تمام اقشار و صنوف از قبیل كارگران، كشاورزان، طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان، عشایر، كارمندان و... به منظور تشكیل بسیج ده‌ها میلیونی از طریق ایجاد رده‌های مقاومت بسیج در مساجد، محلات، ادارات، كارخانجات و مراكز آموزشی با بهره‌گیری از همكاری‌های دولت و نهادهای انقلاب اسلامی و سایر مؤسسات و اصناف و...  را می‌توان از وظایف و مأموریت‌های مهم امروز بسیج برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات