خبرهای داغ:
همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج یک ظرفیت فوق دستگاهی است که خیلی از کشورها فاقد این هستند که در بسیاری از موارد کشور را از بن‌بست‌ها نجات می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۲۲
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تبریک هفته بسیج در خصوص شعار محوری این هفته با عنوان «بسیج، پاره تن مردم است»، اظهار داشت: بسیج یک جریان خارج از خود مردم نیست و همان مردمی هستند که به تعبیر قرآن عده‌ای پاشنه کشیده و کمر بسته در وسط میدان با روحیه ایثارگرایانه و از خود گدشتگی خود، متولی برخی از کارهای بر زمین مانده جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیجیان همین توده مردم هستند اما با روحیه متفاوت که از منافع و مسائل شخصی خود برای پیشرفت و رفاه جامعه می‌زنند، افزود: انتخاب چنین شعاری به ماهیت مردمی بسیج و از میان مردمی بودن بسیج اشاره دارد و نشان می‌دهد که این جریان خود مردم هستند، عده‌ای که روحیه آنان با بقیه متفاوت است و یک روحیه بالاتری برای خدمت به مردم دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در مناطق مختلف دستگاه‌های متولی آنجا که به کمک نیاز داشتند بسیج به کمک آنها آمده و آنها را نجات داده است که کشورهای مختلف فاقد چنین نیرویی هستند، به خصوص در بحث واکسن فلج اطفال بسیج وارد شد و در مدت کوتاهی کل کشور را با همکاری وزارت بهداشت واکسینه کرد، یا در حوادث غیرمترقبه یا بحران‌هایی که وجود دارد وارد عمل شده و کار انجام می‌دهد.

وی ابراز داشت: دستگاه‌های متولی ظرفیتی دارند و اگر کار را فقط به آنها بسپاریم، زمان انجام کارها طولانی می‌شود و خسارت و تلفات بیشتری در پی خواهد داشت اما وقتی نیروی بسیجی به کمک این طیف می‌آید، خیلی سریع‌تر و در بسیاری از موارد بهتر کار انجام می‌شود، ضمن اینکه در کنار این کارها نیروهای بسیج هم کارآزموده می‌شوند و هم روحیه ایثارگری و بُعد معرفتی آنها بالا می‌رود؛ بنابراین بسیج یک ظرفیت فوق دستگاهی است که خیلی از کشورها فاقد این هستند که در بسیاری از موارد کشور را از بن‌بست‌ها نجات می‌دهد.

فلاحی در خصوص دستاوردهای بسیج در دوره‌های مختلف گفت: در دفاع مقدس، کار عمده دفاع از وطن به عهده نیروهای داوطلب بود، زمانی که جنگ شروع شد ارتش ما که در اوایل انقلاب دچار از هم پاشیدگی شده بود و سپاه هنوز کاملاً شکل نگرفته بود و دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حال شکل‌گیری نیروهای داوطلب مردمی بودند که یک گروه آن نیروهای بسیج بود که وارد کار شدند و جنگ را اداره کردند و هم خط مقدم و هم پشت جبهه را اداره کردند و در کنار آن بحث پشتیبانی از مردم در داخل کشور را به عهده داشته است.

وی ادامه داد: بعد از جنگ هم بسیج در بحث سازندگی و بحران‌های مختلف پای کار بود و توانسته تحولاتی را ایجاد کند و هر جا که یک حرکت فوق العاده‌ای شکل می‌گیرد آنجا نیروهای مردمی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی مسئله دفاع از حرم پیش می‌آید، آن که در عرصه نیروهای میدانی و کف میدان، میدان‌دار است نیروهای بسیج هستند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی به کشورهای مختلف سرایت کرده و صادر شده است، گفت: امروز در عراق گروه‌های مختلفی فعال هستند مانند حشد الشعبی، در افغانستان گروه‌های فاطمیون، در پاکستان گروه‌های زینبیون و غیره که اینها همه در عرصه‌های نبرد و دفاع از کیان نظام اسلامی شکل گرفتند.

فلاحی بیان کرد: در دیگر عرصه‌های خدمات اجتماعی نیز به ویژه در بحث مقابله با کرونا اگر کمک‌های نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها و در بهداشت عمومی جامعه نبود، نیروهای وزارت بهداشت شاید بیش از این فرسوده و خسته می‌شدند اما با آمدن نیروهای بسیج پای کار و نیروهای جهادی روحیه می‌گیرند و بخشی از کارها را به عهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیج، ظرفیت بسیار بالایی است، عنوان کرد: ما باید در بحث جذب غفلت نکنیم و از نیروهایی که مشتاق پیوستن به طیف گسترده بسیج و ارتش 20 میلیونی هستند، غافل نشویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگر در خصوص سازماندهی است که مهم‌تر از جذب بسیجیان است و نیروها را باید سازماندهی و تقسیم مسئولیت کرد و در جاهای مختلف بکارگیری کرد.

وی با تأکید بر بحث تربیت نیروهای بسیجی گفت: در تربیت نیروها باید هم بُعد تخصصی کارها را در نظر گرفت و هم بُعد معرفتی را به کار گرفت.

فلاحی اظهار داشت: در مرحله بعدی نیز بکارگیری این نیروها در عرصه اداره کشور است که متأسفانه طی سالیان گذشته نسبت به طیف تفکر بسیجی به خصوص در 8 سال اخیر دولت قبل، بی‌مهری شد و از بسیجیان در عرصه‌های مختلف استفاده نشد، هم در دوره اصلاحات و هم در دوره دولت تدبیر و امید، نیروهای ارزشی مثل بسیج را کنار زدند و ما نسبت به این طیف بسیار کوتاهی کردیم.

وی با بیان اینکه اگر اداره جامعه را به دست تفکر بسیجی و جهادی بدهیم وضع این نمی‌شود، ادامه داد: وقتی دولت قبل کنار می‌رود و دولتی با تفکر انقلابی و جهادی پای کار می‌آید، می‌بینیم که چه اتفاقاتی رقم می‌خورد؛ امروز قریب به 90 میلیون واکسن را آورده و تزریق کرده است بدون اینکه به دشمن بخواهد امتیازی بدهد.

*می‌توانیم با تفکر بسیجی بر دنیا مسلط شویم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص مهم‌ترین وظیفه بسیج در جامعه امروز گفت: اگر ما می‌خواهیم بر دنیا مسلط شویم، باید با پیشرفت علمی این کار را انجام دهیم، آنچه می‌تواند این را برای ما به ارمغان بیاورد تفکر بسیجی است.

وی افزود: ما در عرصه هسته‌ای که اکنون حرف اول را در منطقه می‌زنیم و جزء چند کشور اول دنیا هستیم، کسانی که این دستاورد را برای ما به ارمغان آوردند از جمله شهید شهریاری، شهید علی محمدی، شهید احمدی روشن و شهدای زنده همچون دکتر عباسی و دیگران کسانی هستند که با تفکر بسیجی جلو رفتند والا کسانی که این تفکر را نداشتند کشور را ترک کردند و رفتند.

فلاحی گفت: نکته دیگر در بحث عبور کشور از بحران‌ها و تحریم‌ها است، اگر این تفکر در بحث اجرای کشور و در سیاست‌گذاری‌ها و سیاست‌ورزی‌ها و مدیریت‌های اجرایی کشور قرار گیرد، اینها می‌توانند حرکت رو به پیشرفت کشور را تسریع ببخشند و این برنامه باید برای جامعه فرهیخته پرقدرت و باانگیزه الهی هرچه پررنگ‌تر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امید است در برنامه‌ریزی‌ها به قشر بسیجی توجه ویژه شود، تصریح کرد: با شکل‌گیری دولت انقلابی امیدوارم که توجه ویژه‌ای به جوانان بسیجی ما شود که در دستگاه‌های مختلف جذب شوند و اشتغالزایی برای آنها ایجاد شود، چراکه این افراد عمر و جوانی خود را در خدمت به مردم گذاشتند و امروز باید مدیریت اجرایی کشور را به خدمت بگیرند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طیفی که امروز ممکن است غفلت کنیم «رزمندگان معسر» هستند که کسانی هستند که در دفاع مقدس کمر همت بستند و داوطلبانه و جانانه به نبرد با دشمن رفتند و بدون اینکه استخدام هیچ دستگاهی باشند و درآمدی داشته باشند امروز در جای جای جامعه در فشار و سختی زندگی می‌کنند و امام(ره) فرمودند که «اینها مبادا در کوچه پس کوچه‌های زمانه گم شوند» و امروز در شرایط سختی به سر می‌برند.

وی عنوان کرد: امیدوارم که دستگاه‌ها به این رزمندگان توجه ویژه داشته باشند، تا مبادا ما رزمنده‌ای داشته باشیم که برای اَوَلیات زندگی خود معطل بماند و انتظار داریم که متولیان استان و مدیران ارشد در هفته بسیج به این افراد توجه ویژه داشته باشند و به دستگاه‌ها معرفی شوند که قدر آنان بیش از این شناخته شود و به آنها بها داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات