نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با بسیجیان بام ایران؛

بسیجی در برابر مصائب و مشکلات ایستادگی دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌ و بختیاری درگردهمایی اقشار بسیج گفت: بسیجی دربرابر مصائب و مشکلات ایستادگی می کند و همواره باور به پیروزی را در وجود خود زنده نگه می‌دارد.
کد خبر: ۹۳۹۲۱۲۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته مبارک بسیج جمعی از فرماندهان سپاه و اقشار مختلف بسیج با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری و امام‌ جمعه شهرکرد دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: انقلاب اسلامی ایران از حقایق قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌ السلام نشات گرفته است، از این رو باور به این حقیقت ضرورت یک بسیجی ناب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: آنچه در بحث بسیج باید مورد توجه قرار گیرد، داشتن نگاه تازه است، این نگاه در تقویت قوت‌ها،شناخت چالش‌ها ،موانع و نیز در یافتن راهکار برای رفع این چالش‌ها لازم است .

امام جمعه شهرکرد گفت: انقلاب اسلامی یک حقیقت روشن است، حق در آن تبلور یافته است و به عنوان راه انبیاء و به عنوان حقیقتی که از متن قرآن و اسلام ناب نشات گرفته، مطرح است و باید باور به این حقیقت افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند بین باور به حقیقت انقلاب اسلامی و بسیجیان فاصله بیندازندو می‌خواهند کاری کنند که حس شود تنها یک تغییر ایجاد شده، یک عده رفته و عده‌ای دیگر با نگاه دیگری آمدند این نگاه عادی به انقلاب اسلامی خطری بزرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد:انقلاب یک حقیقت است و بسیجی ناب کسی است که به حقیقت انقلاب باور داشته باشد و نباید هیچ موضوعی بتواند این حقیقت را در ذهن بسیجی مخدوش کند.

 امام جمعه شهرکرد به عاقبت کسانیکه بدنبال ایجاد چالش و مشکل برای انقلاب اسلامی بودند اشاره کرد اظهار داشت: بعضی از کشور فرار کردند و در قبرستان‌های کفار به خاک سپرده شدند و آنهایی که هستند نیز وجهه و جایگاهی ندارند،به آنان باید گفت هر کسی به دنبال ایجاد چالش برای انقلاب اسلامی باشد بدون شک به تباهی می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه دراستان ادامه داد: قرآن و اهل‌بیت عصمت وطهارت علیهم‌السلام حقیقت هستند و انقلاب اسلامی نیز از این حقایق نشات گرفته است از این رو  باور به این حقیقت ضرورت یک بسیجی ناب است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  گفت: با اشاره به آیات سوره ی مبارکه آل‌عمران گفت: بسیجیان شعاری دوران پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم بسیار بودند و در عمل آن‌چنان بودند که پس از رحلت نبی گرامی اسلام، اصل و اساس آن‌ها مشخص شد و تنها عده‌ای اندک بسیجی ناب ماندند،بسیجی واقعی از منظر قرآن کسی است که در برابر مصائب و مشکلات ایستادگی کند، ضعف و ناتوانی در این مسیر نه تنها برای او معنایی ندارد بلکه همواره باور به پیروزی را در وجود خود زنده نگه می‌دارد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: میان امت اسلامی علاوه بر قرآن مجید، کتاب‌های مهمی مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه روشن‌کننده راه و ترسم کننده ویژگی‌های فرد بسیجی است و تا وقتی چنین معانی مهمی در میان است دیگر نیازی نیست جامعه به دنبال فرهنگ غرب، فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه باشد و این نیز یک حقیقت است که جامعه اسلامی به محتوای غنی و کارآمد دسترسی دارد.

نماینده ولی‌فقیه دراستان ادامه داد: یک بسیجی واقعی هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد لذت دنیوی و هر آنچه غیر خداست، مانع راه او شود، بنا به فرموده حضرت امام علی علیه السلام آنچه مانع اصلی برای یک بسیجی محسوب می‌شود و او را زمین‌گیر می‌کند، تعلق به غیر خداست فلذا باید از مظاهر دنیایی و امور فانی گذشت و با روحیه جهادی وارد میدان شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، پخش سرود، سخنرانی سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، سخنان نمایندگان اقشار بسیج از دیگر برنامه های این دیدار صمیمی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار