در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد؛

مراسم تجلیل از فرماندهان بسیج

همزمان با نخستین روز از هفته مبارک بسیج مراسم گرامیداشت و تجلیل از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج برادر و خواهر شهرکرد،به میزبانی پایگاه های صدیقه کبری سلام الله علیها و شهداء مسجد جامع شهرکرد برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۹۲۲۰۷
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم، سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم ،شهدای عرصه امنیت و شهدای عرصه سلامت، از تلاش ارزشمند فرماندهان و بسیجیان برادر و خواهر تجلیل و چهل و دومین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین  به فرمان حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

سردار علی محمد اکبری، با گرامیداشت یاد امام خوبیها امام راحل رحمت الله علیه افزود: شجره طیبه ی بسیج چهل و دو سال قبل به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت الله علیه تشکیل شد، این شجره طیبه امروز تبدیل شده به یک قدرت بازدارنده در دنیا و الگوی امنیت برای تمامی آزاده خواهان جهان است.

یادگار سالهای دفاع مقدس، با اشاره به اینکه ابزار رسانه، ابزاری با نفوذ و تأثیرگذار است، گفت: بسیج حلقه مودت بین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیشتر کرده است.

سردار فرمانده ارشد نظامی استان، با بیان اینکه خدمت  رسانی برای مردم و کمک به نیازمندان جزو وظایف بسیج و بسیجیان ولایتمدار و مخلص است،اظهار داشت:امروز تفکر بسیجی به یک الگو در دنیا تبدیل شده است و هفته بسیج بهترین فرصت برای تبیین و تشریح جایگاه رفیع بسیج است.

سردار اکبری، به شعار امسال هفته بسیج "بسیج پاره تن مردم است" اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف بسیج خدمات متنوعی را انجام شد و در همه ی عرصه های انقلاب اسلامی حضوری فعال دارد.

سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با قدردانی از خدمات ارزشمند فرماندهان و بسیجیان برادر و خواهر از سال گذشته تاکنون گفت: رده های مقاومت بسیج استان و مجموعه مسجدجامع شهرکرد، بسیج و هیأت رزمندگان اسلام، در لبیک گویی به فرمان امام خامنه ای با کمک های مومنانه در مراحل مختلف با تقدیم بسته های معیشتی، ذبح گوسفند و توزیع گوشت گرم ،مرغ، پخت غذای گرم، بسته های بهداشتی و تهیه جهیزیه ، به یاری محرومان و آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا شتافتند که چند نوبت از نوع کمک های مومنانه و رزمایش همدلی بازدید کردم، این اقدامات خداپسندانه،  قابل تقدیر است.

سردار اکبری به فرهنگ بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج یک تفکر و الگو در جهان است و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ بسیجی درقالب گفتمان سازی بسیارمهم است،بسیجیان با اقتدا به بزرگ بسیجی عالم حضرت علی علیه السلام، با بصیرت و شجاعت در برابر دشمنان می ایستند و در خدمت رسانی به نیازمندان، مردانه در میدان حضوری فعال دارند.  

در ادامه مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرکرد، با تبریک هفته بسیج از اقدامات شایسته فرماندهان و بسیجیان برادر و خواهر قدردانی کرد و کسب رتبه پایگاه مقاومت بسیج شهداء مسجدجامع شهرکرد را به عنوان "موفق ترین پایگاه مقاومت درسطح پایگاه های مقاومت ناحیه مقاومت شهرکرد در پنجمین جشنواره شهرستانی مالک اشتر سال 1400 " به فرمانده و بسیجیان پایگاه مسجدجامع شهرکرد تبریک گفت.

سرهنگ پاسدارکرم نظری، با تلاوت آیه 24 سوره ی مبارک ابراهیم " أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ" ، "آيا نديدى كه خداوند چگونه مثل زده  كلمة طيّبه (سخن و ايمان) پاك همانند درختى پاك است كه ريشه‌اش ثابت و شاخه‌اش در آسمان است" گفت: با استفاده از کلام نورانی قرآن مجید که می فرماید شجره طیبه آثارى دارد مانند: رشد داشتن، پرميوه بودن، سايه‌دار و پايدار بودن، در همه وقت ثمر دادن، بسیجی این انسان موحّد هرگز راكد نيست و آثار ايمانش دائماً در گفتار و اعمالش آشكار است.اعتقادش دايمى است، نه موسمى و همواره ديگران را به ايمان و معروف دعوت مى‌كند.

وی ادامه داد: بسیجیان به مصداق این آیه شریفه ی قرآن، در همه وقت و در هر فراز و نشيبى از ايمان بهره‌مند هستند، ثابت قدمند،تهديدها ، توطئه‌ها ، نيش‌ها ، نوش‌ها و طاغوت‌ها آنان را از پاى درنمى‌آورند.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،خیر مقدم گویی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهداء مسجدجامع شهرکرد،اجرای مقاله و تجلیل از خانواده معظم شهید و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج برادر و خواهر شهرکرد از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات