خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به کتاب بیش از این بها داده شود چرا که هر آنچه در کتاب مکتوب می شود ماندگار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۵۴۸
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

آیت اله سیدعلی شفیعی دوشنبه در آیین تکریم خادمان عرصه کتاب در بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در محل تالار مهتاب اهواز بیان کرد: کتاب در تمامی زمینه ها و زندگی انسان نقش دارد لذا باید اهمیت کتاب و مطالعه را بیش از این برای مردم به ویژه جوانان تبیین کرد.

وی با اشاره به تلاش محققان و دانشمندان برای مکتوب کردن تجربه و دانش خود با هدف بهره مندی نسل های بعدی گفت: این موضوع اهمیت کتاب را نشان می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این نشست افزود: کتاب به دلیل ارزش و اهمیت آن همواره در تاریخ ماندگار است و آثار نیک خود را در تمامی بخش ها و حوزه ها نشان می دهد.

در ادامه این آیین سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان نیز بیان کرد: نهاد کتابخانه ها متولی امر فرهنگ و کتابخوانی است اما تنها پرچمدار این موضوع مهم نیست و تمامی دستگاه ها با همگرایی با نهاد کتابخانه ها می توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشارکت داشته باشند.

عباس حسین زاده اظهار داشت: در دوران کرونا اغلب دستگاه ها و ادارات در تهدید بودند و نهاد کتابخانه ها از این امر مستثنی نبود اما تلاش شد تا خدمات در این حوزه به خارج از فضای کتابخانه منتقل شود.

وی افزود: ۲۰۶ باب کتابخانه در استان خوزستان وجود دارد که با برنامه ریزی درست و بهره گیری از این ظرفیت می توان در مدت چهار سال نقشه فرهنگی را برای استان خوزستان ترسیم کرد.

در این آیین که جمعی از کتابخوانان، خیران و مسئولان کتابخوان خوزستان حضور داشتند از برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

هفته کتاب از تاریخ ۲۴ آبان آغاز و تا یکم آذر ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها