آیین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان و با آزادی ۲۰ زندانی در سنندج برگزار شد و تا پایان هفته بسیج جمعاً ۳۱۵ زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده هایشان باز می‌گردند.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۶۲
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این مراسم محمد خسروی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان گفت: در گرامیداشت هفته بسیج و با همکاری خیرین و بسیج حقوقدانان امروز شاهد آزاد سازی جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد در سطح استان هستیم که از این جمع ۲۰ نفره با مبلغ بدهی ۵ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان از زندان رهایی می‌یابند.


وی افزود: از این مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط بسیج حقوقدانان و ستاد دیه و خیرین به صورت بلاعوض برداخت شده است.


خسروی گفت: توجه به زندانیان و امورات آن‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌ها است که خوشبختانه سازمان بسیج حقوق دانان استان کردستان همیشه همراه و همگام با سازمان زندان‌ها در جهت گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان و آزادی آن‌ها نقش آفرین بوده است که از خدمات این سازمان و همراهی‌های فرماندهی سپاه بیت المقدس استان تقدیر و تشکر می‌کنم.


در ادامه این مراسم مددی مسئول بسیج حقوقدانان استان کردستان با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در ۶ ماه سپری شده از سال جاری اظهار داشت: سازمان بسیج حقوق دانان استان کردستان مفتخر است که در این مدت در جهت استمرار نهضت آزادسازی زندانیان نقش آفرینی موثری داشته که شرایط آزادی ۳۱۵ نفر زندانی در استان کردستان را به مناسبت هفته بسیج فراهم کرده است و امروز به صورت نمادین ۲۰ نفر از آن‌ها آزاد و به آغوش گرم خانواده باز گشتند.


وی گفت: ۱۱۷ نفر از زندانیان مالی با کمک خیرین و مجمع بسیج حقوقدانان و ستاد دیه استان و ۱۹۸ نفر با استفاده از تهسیلات قانونی که جمعا زمینه ۳۱۵ نفرزندانی را فراهم کرده است.

در پایان این مراسم به هر زندانی آزاد شده یک بسیته معیشتی نیز داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات