تبریز- فرمانده قرارگاه منطقه ای عاشورا شمالغرب کشور اظهارداشت: در مقابل هجمه‌ها و پمپاژ رسانه‌ای دشمنان، علیه فرهنگ ایثار و شهادت، باید مثل زمان جنگ، جهادی و ضربتی عمل کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۶۰
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار جلیل بابازاده در یادواره شهدای حوزه کارمندی شهید کسایی، با اشاره به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: ارزش و اهمیت این کار در این برهه از انقلاب به قدری زیاد است که رهبر فرزانه انقلاب، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جنگ تحمیلی را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

وی افزود: جنگ روانی و فرهنگی دشمن به خصوص با گسترش فضای مجازی، بیشتر شده است و ما در این جنگ باید مثل زمان جنگ تحمیلی که با دستان خالی در مقابل دشمنان مسلح و مجهز، ذره‌ای کوتاه نیامدیم، عمل کنیم.

سردار بابازاده، با بیان اینکه وصیت و آرزوی امام راحل (ره)، ایجاد یک شبکه فرهنگی جهانی بود گفت: امام راحل با آینده نگری و درایت سیاسی که داشتند، به خوبی این روزها را پیش بینی کرده بودند و به همین منظور بود که با فرمان تشکیل بسیج، به ما گوشزد کردند که جنگ و فشار دشمن، هیچگاه تمام نشده است بلکه نوع آن فرق خواهد کرد.

 وی فرصت طلبی را یکی از شاخصه‌های بارز یک بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیج، هیچ گاه فرصت سوزی نمی‌کند، بلکه با زمان شناسی دقیق، همیشه دنبال فرصت سازی بوده و سعی می‌کند از حداقل ترین امکانات و شرایط، بهترین نتایج را به دست آورد.

رزمنده، جانباز و از راویان جنگ تحمیلی هم با بیان خاطرات و نکاتی از زمان جنگ گفت: بسیج از همان اولین ماه‌های تشکیل خود در سال ۵۸ تا کنون، همواره منشأ خیر و برکت برای کشور بوده و به خاطر همین هست که همیشه دشمنان انقلاب، از بسیج واهمه دارند.

کآظم آفاقی گفت: حضرت امام، با یک فرمان مسیحایی، تشکیل بسیج را در شرایطی که جنگ علیه کشورمان تحمیل شده بود و از لحاظ نیروی انسانی به شدت در تنگنا بودیم صادر کردند و همان فرمان باعث شد که شرایط به نفع ما تغییر پیدا کند.

این راوی جنگ با بیان اینکه تا قبل از تشکیل بسیج مردمی، حدود ۳۲ شهر کشور به دست دشمن افتاده بود گفت: پس از تشکیل بسیج مردمی و مسلح شدن جوانان داوطلب، شرایط جنگ، به نفع ما تغییر پیدا کرد و الان که به آن روزها فکر می‌کنیم، بهتر می‌فهمیم که فرمان امام برای تشکیل بسیج، چقدر حیاتی بوده است.

 آفاقی در ادامه با اشاره به ۱۸۸ هزار شهید بسیجی در جنگ هشت سال دفاع مقدس گفت: بسیجیان همیشه نشان داده‌اند که به جز حفظ انقلاب و دستاوردهای آن، هیچ چیز برایشان اهمیت ندارد و در این راه جان و مال خود را فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام راحل، به بسیج و بسیجیان، ارزش و احترام ویژه ای قائل بودند گفت: فرمایشات امام در مورد بسیج، همگی گواه این مسئله است و ایشان در آخرین سخنرانی خودشان هم فرمودند که؛ امیدوارم در قیامت با بسیجیان محشور شوم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم در ادامه این مراسم، حفظ و نشر ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و گفت: برای این کار، کتاب و اسناد مکتوب، یک روش و راهکار خوب است که نباید از ظرفیت آن غافل شویم.

شهرام خدایی با بیان اینکه، کتاب‌های مهم و تأثیر گذار زیادی در زمینه جنگ هشت ساله تهیه شده است گفت: باید با گسترش فرهنگ کتابخوانی و تبلیغ چنین کتاب‌ها، هم سرانه مطالعه جوانان را بالا ببریم و هم به گسترش فرهنگ شهادت و ایثار کمک کنیم.

وی کتاب را یکی از ارکان مهم فرهنگ دانست و گفت: فرهنگ، به عنوان نرم افزار جامعه شناخته می‌شود و کتاب هم یک شاخصه مهم در حوزه فرهنگ است که می‌تواند به بهره وری بهتر این نرم افزار کمک کند.

خدایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه، خودسازی و جامعه پروری، تمدن سازی و توجه به فرهنگ انقلابی، مورد تأکید رهبری بوده که در همه آنها، کتاب می‌تواند نقش مهم ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، در ادامه ضمن نگرانی از سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: طبق آمارها، حدود ۳ درصد از جوانان کشور، کتابخوان هستند که این رقم، برای کشوری مثل ایران که دارای فرهنگ و تمدن غنی است، بسیار نگران کننده است.

وی در خاتمه افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی هم باید جهادی و بسیجی وار عمل کنیم و همه گی با هر ترفندی که شده است، به گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کمک کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها