خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شاهین دژ گفت: باورهای دینی جامعه را مقابله هجمه‌ها مصون می‌کند.
کد خبر: ۹۳۹۳۵۸۸
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین دژ، سرهنگ پاسدار مرتضی کاظمی امروز در نشست هم اندیشی با موضوع « راه‌های کاهش آسیب های اجتماعی» که با محوریت اعتیاد برگزار شد، اظهار کرد:

آگاهی بخشی به جامعه، مشاوره و مصونیت بخشی همچنین تقویت باورهای دینی و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در محلات از جمله سیاست های محوری بسیج و سپاه است.

فرمانده سپاه شاهین دژ با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ناظر به اقدامات پیشگیرانه است، گفت: در حقیقت امروزه یکی از بزرگترین خدمات، کمک به بهبود معتادان در جامعه، بازگرداندن آنها به جریان عادی زندگی و خانواده هایشان است.

کاظمی یادآور شد: قرآن بهترين منبع شفا و سلامتی است، كه خداوند ميان ما به وديعه گذاشته و نبايد نگاه محدودی به آن داشته باشيم، لذا اگر همه ما بدانيم، قرآن يك منبع الهام بخش و نور در زندگی ماست، قطعاً نگاه ابزاری و ساده به آن نخواهيم داشت.

وی اضافه کرد: سرکشی از خانواده افراد تحت درمان در کمپ ترک اعتیاد به صورت ماهانه، برگزاری جلسات مشاوره، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد توسط حوزه های بسیج، معرفی افراد بهبود یافته به کمیته امداد و اداره بهزیستی برای دریافت تسهیلات، حل مشکلات منطقه آسیب پذیر شهرستان با برگزاری میز خدمت جهادی با حضور همه روسای ادارات از جمله اقدامات معاونت اجتماعی سپاه شاهین دژ است.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن طرح شهید رهنمون و ویزیت رایگان در محله های اسیب پذیر و روستاهای دوردست، همکاری با موسسات خیریه در راستای حل مشکلات معتادان، تهیه و توزیع بالغ بر ۸هزار بسته معیشتی از زمان شیوع ویروس کرونا، طبخ و توزیع غذای گرم بالغ بر ۵هزار پرس در میان محلات آسیب پذیر، اهداء جهیزیه به خانواده نیازمند، افتتاح خانه مسکونی اقشار آسیب پذیر با حفظ عزت و کرامت آنها تنها بخش کوچکی از عملکرد برنامه های معاونت اجتماعی سپاه شاهین دژ بوده است.

در ادامه این‌‌ جلسه، ‌حجت وطن دوست، کارشناس مشاوره اداره بهزیستی با بیان آسیب های فردی و اجتماعی این بلای خانمان سوز، از تلاش‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ در این زمینه تقدیر و تشکر کرد و گفت: سپاه و بسیج همواره با آغوش باز در خدمت افراد بهبودیافته بوده است.

در خاتمه این مراسم، آئین تجلیل از معتادان بهبود یافته به همت معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات