در مقابل امامزادگان شهرکرد برگزارشد؛

تجمع مردم بام ایران برای حل مشکلات آب

امروز خیل مردم چهارمحال و بختیاری برای پیگیری مشکلات حوزه آب و طرح های انتقال آب در مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد تجمع و خواستار رفع مشکلات آبی استان شدند.
کد خبر: ۹۳۹۳۹۵۷
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کشاورزان و مردم استان در ادامه اعتراض و فریاد های، بی‌آبی روز های قبل، امروز در این تجمع با اشاره به خشکیدن اغلب چشمه‌ها، چاه‌ها، قنات‌ها و رودخانه‌های فصلی این استان و کم آب شدن رودخانه‌ های زاینده‌رود و کارون، خواستار رسیدگی فوری برای حل این مشکلات شدند.

مردم استان روز چهارشنبه سوم آذرماه با تجمع در مرکز استان برای پیگیری مشکلات آبی استان خواستار تجدیدنظر در طرح‌های انتقال آب شدند و حاضرین ‌با شعارهایی،خواستار مدیریت صحیح و عادلانه آب در این استان و آب‌رسانی به شهرها و روستاهایی شدند که با تنش آبی مواجه هستند.

همچنین در آب کشاورزی نیز که شغل بیشتر مردم این استان است مشکلات فراوانی دیده می‌شود،طرح‌های بزرگی که در سال‌های گذشته مردم استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند به دلیل عدم تخصیص آب،معطل مانده است.

در ادامه این تجمع اعتراضی که به مدت حدود دو ساعت برگزارشد، کشاورزان و شرکت کنندگان به‌سمت استانداری چهارمحال و بختیاری حرکت کردندو باقرائت بیانیه‌ای خواستاربازنگری در طرح‌های انتقال آب برپیگیری جدی مشکلات آبی این استان از سوی مسئولان ارشد وزارت نیرو و استان تأکید کردند.

شایان ذکراست: تا چند سال قبل استان چهارمحال و بختیاری به‌ عنوان منبع بزرگ آبی کشور با دارا بودن حدود 10 در صد منابع آبی کشور،شناخته می‌شد اما با شک سالی یک دهه گذشته ، سوءمدیریت و عدم کار کارشناسی در انتقال‌های آب، این استان اکنون با بحران بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار