حجت الاسلام کلواری: شالوده اصلی سازمان بسیج را فرهنگ و تفکر اصیل انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهد‌ به همین جهت بسیج نماد ایثار، جهاد و خدمت صادقانه است.
کد خبر: ۹۳۹۵۰۴۹
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته مبارک بسیج نشست بصیرتی بسیج در دبیرستان شبانه روزی شهید بهشتی منج برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کلواری با تبریک هفته مبارک بسیج گفت: بسیج مکتب عشق و ایثار و خداجویی و حق‌طلبی است، بسیج نماد پرکاری و سخت‌کوشی و جهاد فی‌سبیل‌الله است، بسیج مظهر ساده زیستی و پاک‌دستی و قناعت است، بسیج الگوی اخلاص و شفافیت و پرهیز از ریا و خودنمایی است، بسیج تجلی‌گر کار مجاهدانه و مؤثر و خدمت صادقانه به مردم در عین گمنامی و بی‌نام و نشان بودن است.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خانمیرزا تاکید کرد: بسیج انقلاب اسلامی ایران بیش از آنکه دارای سازمان رزمی مشخص باشد دارای فرهنگ و تفکر است و شالوده اصلی سازمان بسیج را همین فرهنگ و تفکر تشکیل می‌دهد‌، در تبیین فرهنگ و تفکر بسیج و ویژگیهای آن حضرت امام خمینی (‌ره‌) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بسیج را یک فرهنگ ریشه دار در باورهای انقلابی‌، اسلامی و ملی ایران بشمار می آورند‌.

وی تصریح نمود: فرهنگ و تفکر بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورا در مکتب امام حسین علیه السلام  است، این فرهنگ براحتی توانسته در بستر تاریخ و حتی پس از ۱۴۰۰ سال با اقشار و اقوام مختلف جامعه ارتباط برقرار کرده و پیام خود را منتقل کند‌.

این مقام‌مسئول در پایان گفت: بسیج اساساً یک فرهنگ پویا و بالنده است که هر آن کس که به این فرهنگ الهی و انسانی آراسته باشد از یک‌سو جلب رضایت حق‌تعالی را به عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین هدف در حرکت و مشی خود مد نظر قرار داده و از سوی دیگر پیوسته بر مدار مردم‌داری حرکت می کند.

ارسال نظرات