خبرهای داغ:
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

از ظرفیت قرارگاه خاتم برای نجات خلیج گرگان استفاده می‌شود/ بازار به ثبات اقتصادی نزدیک است

خاندوزی از برگزاری نشست اضطراری نجات خلیج گرگان و میانکاله در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از ظرفیت قرارگاه خاتم برای نجات خلیج گرگان استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۵۱۱۸
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

از ظرفیت قرارگاه خاتم برای نجات خلیج گرگان استفاده می‌شود/ بازار به ثبات اقتصادی نزدیک است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان سفره یک روزه خود به استان گلستان اظهار کرد: لایروبی خلیج گرگان باید انجام شود که این مهم با استفاده از بودجه عمومی صورت خواهد گرفت راهکار کوتاه مدت برای جلوگیری از نابودی این پهنه آبی پمپاژ آب دریای خزر به این خلیج است.

وی با اشاره به کسری بودجه 1400 از راه‌های شناسایی رفع این مشکل خبر داد و افزود: از طریق فروش اموال مازاد دولت و وصول فرارهای مالیاتی می‌توان مشکل این بخش را برطرف کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ثبات اقتصادی در ماه‌های آینده گفت: دولت سیزدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که کشور با مشکلات فراوانی دست به گریبان بود اما تلاش های فراوانی برای حل این نارسایی ها صورت گرفت امیدواریم ماه های آینده شاهد ثبات اقتصادی باشیم.

خاندوزی از رونمایی طرح درگاه ملی برای حمایت از تولیدکنندگان خبر داد و ابراز کرد: با اجرای این طرح بروکراسی دست و پا گیر اداری و اتلاف طولانی وقت فعالان این عرصه به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به اختصاص کمک های مالیاتی به تولید کنندگان گفت: برای اولین بار بخشی از بودجه دولت در سال 1401 به استان‌ها اختصاص می‌یابد که در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم اثرگذار است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص منطقه آزاد اینچه برون اظهار کرد: به زودی طرح جامع منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون تهیه می‌شود، این منطقه‌ جزو هفت منطقه مهم اقتصادی کشور خواهد بود که می‌تواند در تقویت صادرات و رونق اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

خاندوزی در خصوص رفع مشکلات کمبود برق در گلستان گفت: افزایش تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول با همکاری " مپنا" پیگیری می‌شود با بهره برداری از این طرح، راندمان تولید برق در این نیروگاه افزایش یافته و مشکل کمبود برق استان برطرف می‌شود.

وی از ایجاد دامداری صنعتی ۶ هزار راسی در گلستان با همکاری شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی خبر داد و این اتفاق را در تقویت اقتصاد مهم خواند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها