نظری با اشاره به این که بسیاری از پیشرفت های کشور مدیون تفکر بسیجی است، افزود: از این رو در هر زمینه ای که نگاه می کنیم و یا بحران های اقتصادی می بینیم با حضور بسیج این مشکلات حل شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۱۲۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، علی نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در مصلی بزرگ امام علی(ع) پیش از برگزاری نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای بسیج گفت: بسیج مولود انقلاب، مسجد و از صدر اسلام بوده است اما به صورت ساختاری در سال ۵۸ با تفکر حضرت امام (ره) شکل گرفت و کار به جوانان واگذار شد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: هم اکنون نیز این کار به دست نسل جدید و جوانان است و نه تنها کمبودی نسبت به جوانان گذشته ندارند بلکه پرشورتر و متعصب تر کارهای نظام جمهوری را پیش می برند و بن بست شکنی می کنند.

نظری عنوان کرد: هر جا که مشکلی پیش می آید با حضور نیروهای مردمی و بسیجی حل می شود، مقام معظم رهبری می فرماید hنكار بسيج، انكار بزرگترين ضرورت و مصلحت براي كشور است از این رو هر گروهی که بسیج را انکار کند به واقع مردم را انکار کرده است اما نظام به بسیج اعتماد داشت و نتیجه ی این اعتماد را هم دید.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد: این که مقام معظم رهبری فرموده است که بسیج یعنی نیروی كارآمد كشور برای همه میدانها این نشان از انعطاف بسیج است، بحران هایی از جمله سیل، زلزله، حمله دشمن و یا پشتیبانی برای اجرای برنامه های ملی، مشکلات آب و محرومیت زدایی با وارد شدن بسیج حل شد.

وی با اشاره به این که بسیاری از پیشرفت های کشور مدیون تفکر بسیجی است، افزود:  از این رو  در هر زمینه ای که نگاه می کنیم و یا بحران های اقتصادی می بینیم با حضور بسیج این مشکلات حل شد.

نظری با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که بسیج از مردم و برای مردم است، تشریح کرد: برای مثال در سیل خوزستان و یا  گلستان این نیروهای مردمی و بسیجی بودند که به عنوان اولین نیروها برای هم نوع خود تلاش کردند و نهایت کمک و تلاش  خود را انجام دادند تا در کوتاه ترین فرصت آرامش را به مردم ارمغان آوردند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بسیجی در کار آباد کردن دنیاست اما وابسته به دنیا نیست شاهدیم هر اتفاقی رخ دهد بسیجیان پیش قدم هستند در اپیدمی کرونا این بسیجیان بودند که پیش قدم شدند با امکانات خود بدون هیچ چشم داشتی تلاش می کردند در حالیکه هیچ انتظاری نداشتند.

وی با تاکید بر بسیج بن بست شکن بودن بسیج عنوان کرد: بن بست هایی را که نیروهای نظامی در زمان دفاع مقدس داشتند با ورود بسیجیان  کشوده شد و در نتیجه جنگ به پیروزی انجامید ضمن این که بعد از جنگ نیز ورود بسیجیان ‌در بازسازی شهرهای جنک زده باعث شد این بن‌بست شکسته شود.

نظری تاکید کرد: نمونه ی بارز بن بست شکنی بسیج را می توان در وجود حاج قاسم عزیز دید او در تمام مراحل زندگی خود بسیجی واقعی بود نمونه بارزآن داعش بود که حاح قاسم عزیز درحالی که ۹۰ درصد سوریه اشغال شده بود با روحیه ی بسیجی و فرماندهی اش ریشه ی داعش را خشکاند همچنین در کردستان عراق نیز حضور حاج قاسم بود که باعث شد داعش از آنجا فرار کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادمه داد: جامعیت و اراده ی بسیج از خصوصیات دیگر آن است بسیج سن و سال نمی شناسد و همه ی قشرها در بسیج کار می کند ضمن این که اراده ی بسیج را می‌توان به بن‌بست شکنی ان اشاره کرد که نشان دهنده ی قدرت صلابت و آماده به‌ کار بودن  آن است.

وی در ادامه به عملکرد بسیج اشاره کرد و توضیح داد: اولین عملکرد نهضت آبرسانی است که با نام " مردم میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"  و طی7 فاز انجام و در حال انجام است.

نظری بیان کرد: سه فاز انجام شده و چهار فاز در مرحله ی اجرا است که در سه فاز اول 134 روستا با جمعیتی بالغ بر 61 هزار نفر و با اعتبار 26 میلیارد و صد میلیون تومان آبرسانی شده است در چهار فاز بعدی 252 روستا و با جمعیتی بالغ بر 143 هزار نفر و با اعتبار 37 میلیارد تومان در حال اجرا است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: از میان 254 روستا آبرسانی به 63 روستا در هفته بسیج، 63 روستا در سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، 63 روستا در هفته ی پاسدار و 63 روستا در سوم خردادماه کلید خواهد خورد.

وی با تاکید بر این که فاز اول آبرسانی به روستاها توسط سپاه استان و گروه های جهادی تامین اعتبار و انجام شده است، اظهار کرد: فاز سوم تا ششم توسط واقف گرانقدر آقای ابراهیمی و گروه های جهادی وآبفای شهرستان ها و در نهایت فاز هفتم با اعتبار قرارگاه پیشرفت و آبادانی فرماندهی کل سپاه صورت گرفته است.

نظری  خاطر نشان کرد:در عرصه ی سازندگی بستر سازی راه اندازی دو قرارگاه در جنوب شرق برای جلوگیری از هر گونه موازی کاری و خدمات رسانی بهتر در جنوب و شرق استان انجام شده است، احداث و تکمیل ۱۴۲ مدرسه، احیا و لایه روبی ۸۰ قنات، ۴۵۰هزار بسته کمک معیشتی، هزار و 800 واحد مسکونی احداث و تکمیل، 238 صندوق قرض الحسنه، 39 تعاونی و به طور کلی 5 هزار و 560 پروژه ی عمرانی، محرومیت زدایی و اشتغال زایی با اعتبار 154 میلیارد تومان، تعداد 2 هزار و 800 جهیزیه با اشتراک کمیته امداد به ارزش 42 میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده تا کنون بوده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات