آصفری گفت: مجلس در خصوص تعیین تکلیف قراردادهای موقت و مستقیم ورود کرده و توجه جدی به معیشت کارگری، تخصیص اعتبار لازم از سوی تامین اجتماعی و وزارت کار برای رفع مسائل درمانی و تلاش برای بهره مندی بیمه کارگران ساختمانی، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پیگیری رفع جدی صدور ضمانت نامه بانکی، الزام پیمانکاران برای کارگران دارای شغل سخت و زیان آور و بازنشستگی کارگران و افزایش دستمزد کارگران و ارائه بسته معیشتی به این قشر دارد.
کد خبر: ۹۳۹۵۴۹۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون کارگری مجلس با تشکل های کارگری گفت: یکی از برنامه های فراکسیون کارگری سفرهای استانی است که از شب گذشته این اعضا به استان مرکزی و شهر اراک سفر کرده اند تا بتوان در موضوعات مختلف دغدغه های کارگران و مجموعه های مختلف را دنبال کرد و امروز از چندین کارخانه اراک بازدید  و مسائل و موارد مطرح شد.

آصفری اظهار کرد: استان مرکزی یکی از قطب ها و پایتخت های صنعتی کشور است و چرخ بخش اعظمی از صنعت کشور به واسطه کارخانه های مادر استان می چرخد اما به دلیل تحریم ها و رعایت نشدن درست اصل ۴۴ و واگذاری کارخانه ها به کسانی که اهلیت واگذاری نداشتند، برخی از کارخانه ها دچار مشکل شدند و به تعطیلی و نیمه تعطیلی کشانده شدند وشرایط در برخی کارخانه ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر کارخانه ها از ظرفیت خود به خوبی استفاده کنند استان ظرفیت تامین کار برای استان های همجوار را نیز دارد.

نماینده مردم اراک گفت: واردات کالاها و ماشین آلات دسته دوم راهسازی و واگن و مشکلات مالی کارخانه ها از دیگر مشکلات این مجموعه ها است لذا اگر تزریق مالی صورت گیرد و از واردات جلوگیری شود چرخ صنعت بهتر می چرخد.

وی یادآور شد: کارخانه آذرآب ظرفیت بالایی در تولید محصولات خود دارد اما استفاده ای از این ظرفیت نمی شود و تنها ۵ درصد از ظرفیت ماشین آلات تولید آذرآب استفاده می شود این در حالی است که با استفاده از این ظرفیت از خروج بخشی از ارز در کشور جلوگیری خواهد شد.

آصفری بیان کرد: مجلس در خصوص تعیین تکلیف قراردادهای موقت و مستقیم ورود کرده و توجه جدی به معیشت کارگری، تخصیص اعتبار لازم از سوی تامین اجتماعی و وزارت کار برای رفع مسائل درمانی و تلاش برای بهره مندی بیمه کارگران ساختمانی، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پیگیری رفع جدی صدور ضمانت نامه بانکی، الزام پیمانکاران برای کارگران دارای شغل سخت و زیان آور و بازنشستگی کارگران و افزایش دستمزد کارگران و ارائه بسته معیشتی به این قشر دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به موضوع آذرآب پرداخته نشود وضعیت آن بدتر از هپکو خواهد شد لذا باید مشکلات این واحد رفع شود تا بتوان ضمانت نامه های بانکی دریافت کنند و کمیسیون کارگری در استانداری نیز باید فعال و مشکلات کارگران به ویژه کارگران هپکو و آذرآب و.. رفع شود.

انتهای پیام 

ارسال نظرات