مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد در استان مرکزی کلید خورد/مردم استان مرکزی امسال ۲۲۱ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند

مومنی گفت: سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد امروز همزمان با سراسر کشور بهره‌برداری شده و این سامانه به‌منظور بهبود و مدیریت خدمات و به‌روزرسانی اطلاعات فردی و پالایش اطلاعات مددجویان راه اندازی شده که مددجویان می‌توانند از طریق نشانی soha.emdad.ir وارد سامانه امداد هوشمند و کارآمد شوند و نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
کد خبر: ۹۳۹۵۴۹۸
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۴۶ هزار خانواده با جمعیت ۸۳ هزار نفری از خدمات کمیته امداد در استان مرکزی بهره مند می شوند که البته بیش از ۳۲۰۰ خانوار خودکفا شدند و از گردونه حمایت های کمیته امداد خارج شده اند.

مومنی اظهار کرد: در کمیته امداد خانواده ها به دو شکل دارای توان کاری و عدم توان کاری هستند و اساس کار کمیته امداد توانمندسازی با محوریت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و لذا کمیته امداد تولید فقر نمی کند بلکه تکان های اقتصادی در جامعه موجب فقر می شود.

وی ادامه داد: در استان مرکزی ۳۸ درصد از خانواده های امداد سرپرست آنها فوت شده، ۲۱ درصد کارافتادگی سرپرست، ۱۸ درصد تبصره ۱۴، ۱۲ درصد طلاق سرپرست، ۳ درصد بیماری سرپرست و مابقی بدسرپرستان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی افزود: تعداد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در استان مرکزی ۷ هزار و ۲۱۹ نفر است که البته ۱۲ هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام کردند، ۱ هزار و ۶۶۲ یتیم، ۲ هزار ۷۸۱ نفر محسنین که سرانه پرداختی به یتیمان در سال ۱۴۰۰ دو برابر شده و از رقم ۵۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده و سرانه پرداختی محسنین از ۲۲۰ هزار تومان سال ۹۹ به ۴۶۴ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

مومنی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ پیش بینی کمک های مردمی ۲۰۲ میلیارد تومان بوده که با عنایت ویژه خیرین و مردم عملکرد هشت ماهه کمک های مردمی در استان بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان است و درخصوص اکرام محسنین که مستقیم به حساب آنها واریز می شود ۳۳ میلیارد تومان در طی ۸ ماهه انجام شده که علاوه بر اینها ۱۸ میلیارد تومان مستمری به خانواده ها واریز شده است.

وی یادآور شد: بیش از ۳۲ میلیارد تومان مردم استان مرکزی زکات پرداخت کردند و با توجه به رویکرد مسجد محوری مراکز نیکوکاری از ۴۶ هزار خانواده ۱۴ هزار پرونده آن به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صدقات توسط مردم پرداخت شده و ۱۵۰ هزار مشترک صدقات خانگی داریم و ۵۰ هزار مددجو در این خصوص فعال هستند.

مومنی بیان کرد: با توجه به تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار نفری اشتغال توسط کمیته امداد به دنبال ایجاد سازو کار برای تحقق این مسئله هستیم که سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد راه اندازی شده است و در این خصوص فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان مرکزی توزیع ۵۰۰ سری جهیزیه داریم که ۵۰ درصد آن توسط کمیته امداد و ۵۰ درصد آن توسط مراکز نیکوکاری تامین می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تحویل ۵۰۰ دستگاه تولید انرژی خورشیدی پنج کیلو وات برای مددجویان استان پیش‌بینی شده که ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای آن در نظر گرفته شده و همچنین ۲۵۰ دستگاه تولید انرژی پاک دهه فجر امسال در استان بهره‌برداری می‌شود که اکنون برای ایجاد ۱۰۰ دستگاه قرار داد منعقد  و ۱۰ دستگاه تولید برق در استان نیز به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده است.

مومنی بیان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار امسال برای کمیته امداد استان مرکزی پیش‌بینی شده که ۵۲ درصد این اعتبار از محل کمک‌های مردمی و بقیه از محل منابع مالی دولتی تامین می‌شود.

وی افزود: یک‌هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی در استان مرکزی با کمک افراد خیر در حال ساخت است که ۴۳۲ واحد در شهر مهاجران است و ۹۳۱ واحد انجام و ۴۷۶ واحدمسکونی به زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد امروز همزمان با سراسر کشور بهره‌برداری شده و این سامانه به‌منظور بهبود و مدیریت خدمات و به‌روزرسانی اطلاعات فردی و پالایش اطلاعات مددجویان راه اندازی شده که مددجویان می‌توانند از طریق نشانی soha.emdad.ir وارد سامانه امداد هوشمند و کارآمد شوند و نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

مومنی بیان کرد: همچنین طرح پایش اطلاعات مددجویان آغاز شده و ثبت اطلاعات پایه برای ورود به سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد شامل کد ملی، کدپستی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار است و مددجویان می‌توانند از طریق گوشی تلفن هوشمند و یا با مراجعه به پیشخوان دولت برای ثبت‌نام اطلاعات فردی در این سامانه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه ۳۲ فرآیند پیش‌بینی شده که اکنون سه مورد شامل پرداخت کمک، شناسایی نیازمندان و نیازسنجی انجام می‌شود و در سال آینده تمام فرآیندها قابل پیاده‌سازی است و قابلیت اتصال به ۲۷ سرویس را دارد که اکنون ۱۸ سرویس آن فعالیت دارد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار