بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل در ادامه روند نزولی شیوع کووید-۱۹ به ۲۸ نفر کاهش یافت و موجب افزایش امیدواری برای مهار این بیماری شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۹۶
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

کاهش بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل به ۲۸ نفر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند آرام کاهشی را طی می‌کند.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته علاوه بر کاهش شمار مبتلایان کرونا به ۲۸ نفر، آمار مبتلایان بستری همزمان کرونا در این استان نیز به ۱۶۴ نفر کاهش یافته است.

شواهد آماری اعلام شده از سوی این مرجع نشان می‌دهد که آمار مبتلایان روزانه کرونا ۱۶۱ نفر و مبتلایان بستری همزمان نیز ۷۳۳ نفر نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در سه ماه قبل کاهش یافته است.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با یک نفر دیگر از مبتلایان بیماری کووید-۱۹ بستری در مراکز درمانی این استان در شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان کرونا در این استان در ۲۱ ماه گذشته و در خلال پنج موج، به ۲ هزار و ۵۷۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کنونی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده خواند و با اشاره به احتمال صعودی شدن شیوع کرونا در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.

دکتر شهرام حبیب‌زاده از مراجعه ۵۵ فرد مشکوک به ابتلای کووید-۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که این استان دچار موج ششم کرونا نشود.

وی همچنین از بستری شدن ۴۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۰ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۲۸ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

وی با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل گفت: تاکنون ۸۸۴ هزار و ۴۸۹ دُز واکسن نوبت اول و ۷۱۹ هزار و ۴۷۳ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

دکتر حبیب‌زاده از افزایش سرعت واکسیناسیون در استان اردبیل با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و نیز تزریق دُز سوم برای ۱۳ هزار و ۲۶۶ نفر از واجدان شرایط خبر داد و افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، کوثر، گرمی، سرعین، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز و نمین در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر و نیر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

دکتر حبیب زاده با اشاره به افزایش موارد ابتلای به کرونا و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

 بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات