خبرهای داغ:

کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها« منتشر شد

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» توسط این انتشارات منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۹۵۹۳۰
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزرای بسیج به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روح‌اله بابایی اظهار داشت: در کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها»، باورهای بنیادینی بررسی شده‌اند که همسران عمدتاً در نتیجۀ تجارب ناگوارِ دوران کودکی خود یا پس از ازدواج در اثر تجارب زندگی با همسر، در ذهن خود شکل داده‌اند و ممکن است زمینه‌ساز مشکلات بین زوجین ‌شود.

وی افزود: امروزه خانواده‌های ایرانی دچار تزلزل و آسیب‌های جدی شده‌اند و آمار طلاق رو به افزایش است و در این پژوهش به منظور تقویت نظام خانواده و افزایش مهارت‌‌های شناختی زوجین، طرح‌واره‌های آسیب‌زا به سه بخش تقسیم شده است، طرح‌واره‌های فردی، طرح‌واره‌های ارتباطی و طرح‌واره‌های خانوادگی.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: بر این اساس، با توجه به تحلیل‌های روان‌شناسان و در نگاهی‌ مقایسه‌ای، با بهره از آموزه‌های اسلامی، طرح‌واره‌ها و شیوه‌های اصلاح و تغییر آن‌ها ارزیابی شده و برای نخستین بار، هفده فضیلت اخلاقی و یازده رذیلۀ اخلاقیِ مرتبط با طرح‌واره‌ها از منظر اسلامی بیان‌ شده است.

وی تصریح کرد: مؤلف کتاب، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حسن سراج زاده از اعضای هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده  دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان می‌باشند که در حوزه خانواده دارای آثار دیگری همچون کتاب «فمینیسم و خانواده» و کتاب «نقش تفاوت‌های جنسیتی در روابط همسران» هستند.

 

چاپ نخست کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» تألیف حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج زاده در 488 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 80،000 هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

ارسال نظرات