استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های استان گفت: باید با احداث کریدورهای ارتباطی، استان را از بن‌بست خارج کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۴۶
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴

ابه گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری در نشست با مدیران و کارکنان استانداری چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بسیج افزود: باید به صنایع تبدیلی و زیرساخت‌های گردشگری توجه شود چرا که موجب ایجاد درآمد خواهد شد و همچنین باید حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد پروژه‌های کوچک زودبازده در اولویت قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با توصیه به مدیران برای خدمت صادقانه به مردم، گفت: باید از نفوذ، جایگاه و موقعیت خود برای گره‌گشایی از کار مردم استفاده کنید، حتی اگر انجام آن کار در حیطه اختیارات و وظایف شما نیست، باید با خوشرویی با مراجعه‌کنندگان برخورد کنید.

یادگار سالهای دفاع مقدس، با اشاره به اینکه توفیق خدمتگزاری به مردم این خطه برای بنده حاصل شده است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد از تمامی فرصت‌ها برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم، بنا به شرایط کرونا و اختصاص زمانِ بیش‌تر برای رسیدگی به مشکلات، از دید و بازدیدها و پاسخ به پیام‌های تبریک خودداری می‌کنیم.

حیدری با بیان اینکه باید ماموریت‌های محوله به مدیران با سرعت توسط آن‌ها پیگیری شود، گفت: مدیران باید نسبت به وظایف محوله پاسخگو باشند، امروز وظیفه خدمتگزاری به مردم به دولتمردان محول شده است، قطعا یاد و نام شهدا به زندگی و انجام امور برکت می‌دهد، بنابراین پیشنهاد می‌شود هر جلسه با نام و وصیتی از شهدا آغاز شود.

یادگار سالهای دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه هر مسوولی در هر جایگاهی مدیون خون شهدا است، عنوان کرد: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کردند و مسئولانی که امروز در جایگاه و پست‌های مدیریتی قرار دارند، باید امانت‌دار خوبی برای این پست باشند و از جایگاه خود به هیچ عنوان برای منافع شخصی، حزبی و گروهی استفاده نکنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دوره مسئولیت کوتاه است، یادآور شد: باید از این فرصت به نحو احسن برای خدمت به مردم و کاهش مشکلات استفاده کنیم، خدمت صادقانه هر فردی را به حد اعلا خواهد رساند و به خداوند نزدیک می‌کند.

حیدری ادامه داد: باید در همه حال خداوند را ناظر بر اعمال و عملکرد خود بدانیم، هر مسئولی در هر جایگاهی خدمت صادقانه را در اولویت خود قرار دهد، آن‌ زمان در بین مردم محبوبیت پیدا می‌کند، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد، همه شاهد محبوبیت وی در بین مردم بودیم، خدمت صادقانه موجبات آبرو را برای فرد فراهم می‌کند، ان‌شالله در این دوره مسئولیت شرمنده شهدا نشویم.

یادگار سالهای دفاع مقدس، در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری گفت: باید قبل از سفر، یک کار عمیق توسط مدیران، فرمانداران و معاونان برای استفاده و بهره‌گیری از این فرصت طلایی انجام شود، در جلسه شورای اداری استان برای تقسیم کار بین مدیران برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت، باید از این فرصت به نفع مردم و برای توسعه استان بهره‌مند شویم و مردم برکات آن را در زندگی احساس کنند.

حیدری در رابطه بابرنامه‌های سال۱۴۰۱، یادآور شد: یک تغییر رویکرد در برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌گیرد، در برنامه‌ریزی سال آینده استفاده از منابع دولتی، استفاده از ظرفیت بنیادهای مردمی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌عنوان سه ضلع یک مثلث در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در توسعه چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: باید مسیر برای سرمایه‌گذاری در استان هموار شود و با اعتمادسازی و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه گام برداریم.

 

عالی ترین مقام دولت در استان تاکید کرد: بنده وام‌دار هیچ گروه و جناحی نیستم و فراجناحی عمل می‌کنم، هر کسی بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، دست او را به گرمی می‌فشارم، نبایدبا مسائل و مشکلات احساسی برخورد کرد، باید تلاش کنیم تا موانع و مشکلات را از پیش پای مردم برداریم.

حیدری با اشاره به اینکه هنوز ۱۷ شهردار و تعدادی از دهیاران در استان منصوب نشده‌اند، عنوان کرد: باید در اسرع وقت و طی یک برنامه‌زمان‌بندی این موضوع تعیین تکلیف شود، باید دهیاران و شهرداران منصوب شوند تا بتوانند در راستای حل مشکلات شهر و روستاها گام بردارند.

یادگار سالهای دفاع مقدس، با تاکید به این نکته که نباید کار امروز را به فردا موکول کنیم، اضافه کرد: پایبندی به ارزش‌های اسلامی، توجه ویژه به نیازهای محرومان، استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های استان، ارج نهادن به خدمت بی‌منت، تلاش جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، فسادستیزی، قانون‌گرایی، انضباط مالی، پرهیزی از اشرافی‌گری، اهتمام به حمایت از تولید داخلی، رفع موانع تولید، شناسایی ظرفیت‌های استانی و فعال کردن آن‌ها، شایسته‌سالاری، پاک‌دستی، مردم محوری،دسترسی عادلانه به خدمات دولتی، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات برای چابک‌سازی سیستم اداری و توجه به انتقادات مردمی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت مردمی است و باید به این مسائل توجه جدی صورت بگیرد.

 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:نباید ارتباط با بدنه مردمی توسط مسئولان قطع شود،مسوولان باید با صعه صدر مطالبات مردمی را بشنوند و در برابر آن‌ها پاسخگو باشند، همچنین مسوولان باید با رسانه‌ها تعامل موثر داشته و نسبت به افکار عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات